השרה מירב מיכאלי נאמה היום (רביעי) במליאת הכנסת על השינויים הצפויים בכביש 90, ואמרה כי הכבישים המסוכנים הם בראש התעדוף של מקבלי ההחלטות, כשמדובר בכבישים בהם יש להשקיע: "לצערי אין מספיק כסף לטפל בכל הכבישים. ספציפית לגבי כביש 90 כבר הודעתי לפני חודש שהמקטע מצומת פורן שאורכו עשרים ק"מ כבר מתקוצב". 

עוד הוסיפה ש"באוגוסט יצא מכרז בתקציב 300 מיליון ש"ח לשדרוג הקטע הזה. אחרי התאונה המחרידה בשבת עשיתי דיון חירום עם כל הגורמים, וביחד עם משרד האוצר החלטנו על תכנית מדורגת. החלק של הכביש המכונה כביש הערבה הוא באורך 120 ק"מ. עלות ההרחבה שלו היא כשני מליארד שקלים. חשוב להבין שאי אפשר ואין דרך לקחת את כל 120 הק"מ ולהרחיב הכול בבת אחת. כאשר אתה מייצר אתר בניה של 120 ק"מ אתה מייצר מצב יותר מסוכן מהקיים. החלטנו על הטווח המיידי, הבינוני והארוך". 

מיכאלי ציינה כי "החלטנו להיכנס לתכנית רב שנתית להרחבת כל ה-120 ק"מ. בתוך הבנייה נעשה מפרצי עצירה, מקומות עקיפה, תוספות תאורה ותוספת של אכיפה. כביש 90 הולך סוף סוף לקבל את הטיפול הראוי לו".

השרה הסבירה שהמקטע ראשון ייצא באוגוסט למכרז, והתכנון הסופי נמצא בהליכים מתקדמים: "תוך 3 שבועות ניתן תכנית מלאה להשלמת שאר שדרוג הכביש. השדרוג יכלול הרחבה לארבעה נתיבים. הפרדה קשיחה. שוליים כמו שצריך. השדרוג יעשה בסטנדרט הגבוה ביותר בהשקעה הגבוהה ביותר".

לפי דברי מיכאלי, כל שדרוג כביש הערבה יעלה 2 מיליארד ש"ח.