שלט המחאה ובו דגלי ישראל ופלסטין שנתלה הבוקר (רביעי) באזור הבורסה ברמת גן עורר סערה בקרב גורמים רבים במדינה. אורי קול, מנכ"ל ארגון מחזקים, העומד מאחורי הקמפיין, התייחס לסערה ואמר בשיחה עם אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM: "היום הולכת לעבור במליאת הכנסת הצעת חוק האוסרת הנפת דגלי פלסטין, ואנחנו חושבים שזה ביטוי של חולשה, של חוסר ביטחון. אני חושב שהחוק הזה הוא פרובוקציה, שנועדה להסלים את היחסים בין ערבים ליהודים, לייצר עוד אלימות, עוד מתח".

סג"ל שאל אותו בתגובה: "נניח שבאים ומרימים דגל פלסטין ושרים 'ח'ייבר, ח'ייבר יא יהוד', זה בגדר הסתה או שזה מותר?". קול השיב כי "אם יש לאנשים בעיות עם ההפגנות, אז שינסו לדבר על הקריאות, מה העניין עם הדגל? אני לא מת על דגלים, אני לא איש של דגלים, אבל כשאנחנו שמים את דגל ישראל ליד דגל פלסטין ואומרים 'העתיד שלנו הוא ביחד'. אני אומר לאזרחי ישראל ולמי שהולך לנסות להעביר את החוק הזה היום, 'אל תעצמו עיניים ממה שקורה כאן'. העתיד המשותף שלנו הוא רק בין הערבים ליהודים".

סג"ל: "אני חושב שברמה הפוליטית אתם עושים טעות איומה, כי אתם בעצם מביכים את הממשלה שאתם רוצים שהיא לא תיפול. אז מה אתה משיג בזה?"
קול: "אני לא עושה את זה בשביל הממשלה. יש לי עמדה מוסרית, ערכית. אני עושה את האקטיביזם הפוליטי שלי מאהבה ודאגה עמוקה למולדת שלי, למקום שבו אני חי מאז שנולדתי ואהבה אמיתית למקום הזה, ואומר לא להתעלם מהמציאות - העתיד המשותף הוא יהודי-ערבי, בשותפות".

סג"ל: יש איסור על הנפת דגל אש"ף. אממה? זה לא נאכף, אלא אם הוא משמש בזמן הפגנה שבה נאמרים עידוד לדברי טרור
קול: "מה אם זה מונף מאחורי ראש ממשלה או נציג מדינת ישראל בפגישה רשמית? בכל מקרה, הרשות היא לא מדינת אויב".

המגיש המשיך ותקף: "עזוב את הדגל, את מה שעשיתם ברמת גן, את הפרובוקציה שלא תחזק אתכם", קול השיב לו כי "הפרובוקציה האמיתית היא של הליכוד שמנסים לאסור על סטודנטים להניף דגל".

דגלי פלסטין מול דגלי ישראל באוניברסיטת בן גוריון (צילום: אריק קרם)
דגלי פלסטין מול דגלי ישראל באוניברסיטת בן גוריון (צילום: אריק קרם)

סג"ל: אתה יודע מה קרה בח'ייבר? כי כששרים שיר כמו 'ח'ייבר ח'ייבר, צבא מוחמד בא', אתה יודע מה זה? באוניברסיטאות שרו את זה, בחיפה שרו את זה, בנצרת שרו את זה, באום אל-פחם שרו את זה.
קול: "אתה מכיר את השיר 'מוחמד מת'? יש הרבה דברים מגעילים, יש הרבה לאומנים".

סג"ל: "אתם בעד להניף דגל כששרים איך רצחו ואנסו את קהילת ח'ייבר, היהודים האומללים?"
ליברמן: "גם אנשים שמחזיקים דגל ישראל לפעמים שרים דברים נוראים, מה קשור?"
סג"ל: "אבל זו המדינה שלנו. הילד שלי, עכשיו על המדים שלו יש דגל ישראל. תגידו, אתם השתגעתם? זה אויב".

"מי אויב?", שאל קול, וסג"ל השיב: "הפלסטינים הם אויב. אני רוצה להבין, כשאבו מאזן משלם כסף לרוצחי הילדים של משפחת פוגל, הוא אויב או לא? בעיניי הוא אויב". מנכ"ל הארגון השיב בתגובה בשאלה - "האם כל הערבים במדינת ישראל הם אויב?", והמגיש סיכם: "לא, לא כל הערבים הם אויב".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm