שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, מעיד היום (חמישי) בפני ועדת החקירה לאסון הר מירון. במהלך עדותו התבשר דרעי על מותו של הרב אורי זוהר ואמר: "חייב לעצור ולשתות, לא ידעתי שהיה חולה". 

לאחר שלקה בליבו: הרב אורי זוהר, מהיוצרים הבולטים בישראל, הלך לעולמו בגיל 86

"אישיות גדולה מהחיים": פוליטיקאים ואנשי תרבות ספדו לאורי זוהר

כמו כן, אמר דרעי כי " לא באתי להתגונן או להציל את עצמי אלא כדי לעזור לכם. וועדת החקירה שהוקמה אחרי האסון, הטילה אימתה על רבים. אם לא האסון, כמעט ושום דבר לא היה זז בנושא הבנייה הבלתי חוקית בהר. אין דבר שהייתי צריך לעשות ולא עשיתי. השקענו מיליוני שקלים במירון בדרכי הגישה. לא הייתי חייב, זה היה התקציב של המשרד (הנגב והגליל)". בהמשך דחה את הטענות כי הוא זה שהכניס את הזמר ומר אדם להילולה ב-2020. "כמעט פיטרתי את המפיק על הדבר הזה אבל הוא טען שהשוטרים עשו איתו סלפי והכניסו אותו".

בנוסף, השר לשעבר הטיח ביקורת בוועדת החקירה לחקר האסון במירון על ההילולא השנה: "תראו מה שקרה השנה. מונה פרוייקטור, מונה מפיק והושקעו מיליונים בתשתיות, ובסוף המשטרה ניטרלה את הפרוייקטור, סילקה סדרנים של ההפקה באמצע ההילולא, והתנהלה כבעלת הבית הבלעדית"

מוקדם יותר השבוע, העיד השר לביטחון הפנים לשעבר ח"כ אמיר אוחנה בפני ועדת החקירה. כשנשאל בידי השופטים על אמירתו השנויה במחלוקת כי הוא "נושא באחריות אך לא באשמה" השיב אוחנה: "לשר יש אחריות לכל מה שקשור במשרדו. שר הבט"פ אחראי להרוגים בתאונות הדרכים, מקרי הרצח, כל מקרי הפשיעה, והוא נותן דין וחשבון בפני הציבור ואני עמדתי בפני הציבור פעמים רבות גם בהקשר מירון וגם בהקשרים אחרים ונתתי תשובות לציבור".

"האחריות הזו פירושה לעשות הכל כדי לעמוד ביעדים ולמנוע הישנות אסונות כמו האסון שקרה כאן. יש הפרדה בין האחריות אותה פירטתי, אין פירושה שהשר אשם בכל תאונת דרכים או רצח, יש הפרדה בין המושגים האלו. אני חושב שבזמן יציאה לאימון צבאי ישנם גם סיכונים, ולמרות זאת יוצאים לאימון, כך גם כאן, יש מבצע עם סיכונים, שלמרבה הצעיר התממשו", הוסיף השר לשעבר.