הבית הלבן פועל להוציא לפועל את ביקור ביידן בישראל ובערב הסעודית, זאת על מנת ת לקדם את האינטרסים הפוליטיים של שלוש המדינות, כך דווח הערב (שני) בעיתון וול סטריט ג'ורנל. 

על פי הדיווח, ערב הסעודית לישראל עורכות שיחות משמעותיות על מנת לכונן קשרים עסקיים וליצור הסדרי ביטחון חדשים במזרח התיכון. השיחות בין הצדדים מתקיימות חרף העובדה שסעודיה אינה מכירה בישראל ואין לה יחסים דיפלומטים, אולם בכירים בממלכה טוענים כי בשנים האחרונות חל שינוי לטובה בעמדת הציבור אודות היחסים מול ירושלים ובכך לעצב מחדש את הפוליטיקה במזרח התיכון ולסיים עשרות שנים של איבה בין שתיים מהמדינות המשפיעות ביותר באזור.

עוד עולה כי בסיוע ממשל ביידן, ערב הסעודית וישראל פועלות תחילה לכינון הסכם שעשוי להעניק למטוסים מסחריים לטוס מישראל מעל השטח האווירי של ערב הסעודית, ומנגד לסלול את דרכה של סעודיה להשתלט על שני איים אסטרטגיים בים האדום. כמו כן, במסגרת ההתחממות ביחסים, בריאד הותירו למספר אנשי עסקים ישראלים להגיע לסעודיה, זאת במטרה להעמיק את הקשרים הכלכליים.

עוד עולה כי גורמים בכירים בשתי המדינות פועלים להאיץ את סדרת הצעדים הפוליטיים, הצבאיים והכלכליים החשאיים ולסיים את הסכסוך בין שתי מדינות הרואות איום משותף באיראן. כמו כן, השיחות בין סעודיה לישראל הן מרכיב מרכזי במאמצים לתיקון היחסים של הממלכה עם ארה"ב.  כמו כן, הבית הלבן פועל לקיום ביוקר של הנשיא ביידן בישראל ובערב הסעודית בשבועות הקרובים, זאת על מנת לקדם את האינטרסים הפוליטיים של שלוש המדינות.

כאמור, ערב הסעודית לא הכירה במדינת ישראל מאז הקמתה ואף סייעה בצורה אקטיבית למדינות שפלשו לישראל, אולם בשנים האחרונות דווח על התחממות ביחסים. בשנת 2015, החלו להתפרסם ידיעות על כך שיחסי ישראל סעודיה מתחממים, בעקבות הצטלבות אינטרסים של שתי המדינות, לאחר הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן. בשנת 2016, בועידת מינכן לביטחון, תועדה לחיצת יד היסטורית בין שר הביטחון דאז משה יעלון לנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל.

משה (בוגי) יעלון לוחץ יד לנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
משה (בוגי) יעלון לוחץ יד לנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ב-8 בפברואר 2018 פורסם כי סעודיה אישרה למטוסים בקו הודו-ישראל לטוס בשטחה האווירי. מספר חודשים לאחר מכן הצהיר, מוחמד בן סלמאן כי הוא מכיר בזכות הקיום של מדינת ישראל. ב-22 בנובמבר 2020 הגיעו מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן לביקור בערב הסעודית, שם השניים פגשו את יורש העצר מוחמד בן סלמאן.