בצל הנתונים כי צעירים רבים עוזבים את תל אביב, העירייה הציגה אמש תכנית דיור חדשה במטרה להקנות לזוגות הצעירים דירה במחיר שפוי ואף העריך מתי התוכנית תיכנס לתוקף. על כך, ראש העיר, רון חולדאי, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM והדגיש: "צריך לעשות בדיוק הפוך ממה שהממשלה עושה". 

בפתח דבריו, אמר חולדאי: "אני אומר את זה ככה, לגבי השמועות שצעירים נוטשים את העיר, 23 שנים סיפרו לי שנוטשים את העיר, אני נכנסתי כאשר העיר הייתה עיר ננטשת. ב־2006 התחילה נהירה לעיר, מספר הצעירים הולך וגדל, מספר הילדים מגיע לידי מציאות שבה אנו בונים גני ילדים, בתי ספר יסודיים ותיכוניים".

נדל''ן דירות בבנייה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
נדל''ן דירות בבנייה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

לדבריו, "צעירים עד היום לא עזבו את העיר אלא באו אליה, הם באו אליה מפני שלעיר יש המון מה להציע. כדי שמעמד הביניים, שאותם צעירים שעושים את העיר הזאת, לא יעזבו אותה. אנחנו הצענו לממשלה וראינו שהממשלה מדשדשת, והחלטנו לעשות מעשה בצורה הרבה יותר רצינית כדי להביא לידי כך שמצאי הדירות בדיור מוזל לאנשי מעמד הביניים ילך ויגדל בצורה מאוד משמעותית".

בהמשך, התיחס לכך שבעיית הדיור היא בעיה כלל ארצית ולא רק בת"א: "מחירי הדיור במדינת ישראל ויוקר המחיה מושפע על כל מדינת ישראל. לא יהיה מצב שהדיור בתל אביב יהיה זול וברעננה יקר, בתל אביב תמיד יהיה יותר יקר מאשר כל מקום. זאת עיר שמציעה מגוון גדול מאוד, היא מרכז המדינה ומעוד סיבות. הבעיה היא כלל מדינת ישראל, הממשלה נכשלת בלספק מספיק דיור כדי להוריד את המחיר. לכן, אני עושה את מה שאני יכול לעשות ודיי בהצלחה לאורך השנים בכך שאני מייצר המון אלטרנטיבות. רק השנה הוצאתי תוכנית שמוזילה את עלות הקיום של משפחה עם שני ילדים בקרוב לעשרת אלפים שקלים".

לאחר מכן, נשאל מה גולת הכותרת של תוכנית הדיור שהוצגה אמש, והשיב: "אצלי בחיים אין גולות כותרת. גולת הכותרת - עיריית תל אביב-יפו מכירה בעובדה שלכל בן אדם מגיעה קורת גג מתערבת כמידת יכולותיה במדינה שבה הקובע העיקרי על מחירי הדירות והיצע הדיור היא הממשלה".

חולדאי הוסיף: "העירייה מתערבת בתחום כדי שבעיר תל אביב יפו יוכלו גם עניים לחיות, גם אנשי מעמד הביניים שיהיה להם דיור בשכר דירה מוזל וגם אנחנו מציעים קרקעות שיוסב בתב"ע הייעוד שלהם לדיור בהשכרה. דיור בהשכרה, גם אם הוא במחיר השוק, אחד הדברים החשובים זה שהוא יהיה דיור מפוקח וראוי".

בסיום העריך כי "הנושא של שכר דירה לזכאי משרד השיכון זה דבר שיקרה בחודשים הקרובים". לדבריו, "הדבר השני, דיור בר השגה אנחנו מספקים ועשינו גם בעבר. עכשיו אנחנו מגבירים אותו ומייצרים מצב שבחודש הקרוב יכנסו עוד 2000 יחידות בשכירות מוזלת למאגר הדיור בעיר תל אביב יפו. בעיקרון, עשרה אחוז מסה"כ שיבנה בתל אביב יפו".