שריפה פרצה היום (רביעי) בשטח פתוח בין היישובים קריית ענבים, בית נקופה ומבשרת ציון ולא דווח על נפגעים. 21 צוותי כבאות והצלה שהגיעו לזירה השיגו שליטה על האש, לצד הסיוע של מטוסי הכיבוי מהיחידה האווירית. כמו כן, הוזנקו 15 צוותי כיבוי נוספים, כאשר תחנות המחוז מאוישות ומתוגברות בצוותי כיבוי ממחוז יו"ש.

לאחר מספר שעות של פעילות הודיעו כוחות הכיבוי וההצלה כי הושגה שליטה על האש בכל שלושת המוקדים: הר אדר, בית נקופה ומבשרת ציון. למרות שלא נרשמו נפגעים בנפש באירוע, כן נפגעו נכסי טבע. המשטרה הודיעה כי לאחר וידוא סופי שלא נשקפת סכנה, נפתחו צירי התנועה מחדש.

השריפה בהרי ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
השריפה בהרי ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

זירת השריפה ביישוב בית נקופה (צילום: דוברות כבאות והצלה)
זירת השריפה ביישוב בית נקופה (צילום: דוברות כבאות והצלה)

תת טפסר אייל כהן - מפקד מחוז ירושלים: "לוחמי האש פעלו בנחישות ובמהירות, הזרמנו בתוך זמן קצר כוחות רבים, צוותי כיבוי ו-6 מטוסים, מה שתרם להשתלטות מהירה על השריפה. לצערי זו שריפת הקיץ הראשונה ואני חושש שלא האחרונה, אני קורא מכאן לראשי היישובים לערוך חישוף שטחים וקווי חיץ - פעולות מניעה על מנת לצמצם את סכנת הפגיעה ביישוביהם".

מפקד תחנת הראל במחוז ירושלים, סנ"צ דקר אשל, קיים הערכת מצב עם מפקדי כוחות החירום וההצלה. לאחר השגת השליטה על האש, היציאה ממחלף עין חמד לכיוון קריית ענבים נפתחה מחדש.