החיפושים נמשכים: היום (רביעי) זהו היום השביעי שכוחות המשטרה באמצעות עשרות שוטרים, מתנדבים, תוך הפעלה ושימוש באמצעים מיוחדים כגון מסוק, רחפנים, פרשים, כלבים ועוד מבצעים חיפושים נרחבים באזור הצפון אחר ספיר נחום בת ה-24, שעקבותיה אבדו מאז שיצאה מביתה ביום חמישי האחרון.

בימים האחרונים נסרקו שטחים רבים בגזרת מחוז חוף הכוללים צמחיה סבוכה, בורות ומקומות מסתור. במקביל לחיפושים הנרחבים, ממשיכים במשטרה לפענח מצלמות אבטחה, להתחקות אחר נוספות שייתכן ובהן תועדה הצעירה וכל זאת כדי לאסוף עוד פרטים אודות עקבותיה. בינתיים בידי המשטרה סרטון משמעותי אחד והוא זה שבו נראית נחום כשהיא עולה לרכבו של החשוד אבי ילדיה, וולא רובין חלאילה, תושב עכו בן 34, סרטון שלא מתיר ספק כי סמוך להיעדרותה היא נפגשה איתו ונסעה ברכבו.

 מפקד תחנת עכו, סנ"צ ניר ג'מבר, התייחס לחיפושים ומסר: "היום זה היום השביעי לחיפושים אחר הנעדרת. בהתאם להתפחות החקירה בתיק, התחלנו כבר אתמול בחיפושים בתא שטח נוסף". 

החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

נחום, חיילת משוחררת ואם חד-הורית לבת שנתיים ובן שמונה חודשים, יצאה ביום חמישי מעט אחרי השעה 08:00 בבוקר מגן הילדים שבו השאירה את בתה. היא נראתה כאמור במצלמות אבטחה עולה, יורדת ועולה שוב לרכבו של בן זוגה לשעבר, ואחר כך גם צועדת לעבר הבית שבו היא מתגוררת עם אמה ואחותה.

עם זאת, ספיר לא הגיעה הביתה. בערב הודיעה המשפחה המודאגת למשטרה על היעדרותה. "קורה שהיא יורדת לשעה-שעתיים להתאוורר, אז חשבנו אולי רצתה קצת חופש, אבל דבר כזה מעולם לא קרה איתה", הוסיפה האחות עדן. "חיכינו עד 19:00 כי פחדנו שיגידו לנו להמתין 24 שעות אבל בשבע בערב אמרתי, זהו, אני לא יכולה יותר, משהו קרה פה. אני מפחדת שמישהו העלים אותה".

ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

לטענתה של אם הנעדרת, המשטרה הגיעה לביתה, לקחו בגדים השייכים לספיר על מנת שכלבי הגישוש יוכלו לזהות את ריחה. עוד היא סיפרה כי היא לא מאמינה לטענות בן זוגה לשעבר של ספיר, שמעצרו הוארך בשבעה ימים נוספים בינתיים: "הוא מכחיש? יש הוכחה שהוא זרק את הפלאפון שלו ואת האוטו בכלל מצאו בקריית אתא. המשטרה מצאה את הפלאפון והרכב. ספיר תבעה אותו על אבהות ודמי מזונות ומשמורת על הילדים".

"עליה אנחנו לא כועסים, רק רוצים שהיא תחזור הביתה. אני מבקשת אני מבקשת מכל הציבור, מכל בן אדם שישמע את הקול שלי בתור אימא ויעזור לחפש אותה. הילדה שלה מתגעגעת, הילד רק בן 11 חודשים. הילדה עוד מעט בת שלוש. אתמול היא אמרה לי 'טאטא, את חמודה'. אחרי זה היא אמרה לי, 'איפה אימא?'", סיפרה האם בכאב.