רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה בן 46, נדרס למוות לפנות בוקר (שבת) בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן. מותו של כרמלי נקבע במקום, שני מתנדבים נוספים נפצעו באורח קל. חמישה תושבי רהט נעצרו בחשד למעורבות באירוע. 

מחקירה ראשונית עולה כי הרכב שפגע בשוטרים היה מעורב זמן קצר קודם לכן בתאונה שבה הוא פגע במונית, ונמלט מזירת התאונה. נוסעי הרכב, ארבעה תושבי רהט ידעו שניידת משטרה הייתה עדה לתאונה, והחלו להימלט. החשודים הגיעו ברכבם במהירות רבה למחסום הניצב לפני המכון וולקני, כנהוג בכל שבוע, ופגעו במתנדבי המשטרה שעמדו במקום. 

זירת הדריסה בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הדריסה בראשון לציון (צילום: דוברות המשטרה)

מיד לאחר מכן ניסו החשודים להימלט מהזירה, פרקו את רכבם והחלו לרוץ כל אחד לכיוון אחר, אלא שמרדף קצר של השוטרים שהיו במקום הוביל למעצר של כל הארבעה. במקביל לכך, לבית החולים אסף הרופא הגיע תושב רהט נוסף עם פציעות וטען כי נפצע בנפילה במדרגות בביתו, עצם הפנייה והעובדה שהוא בן משפחה של המעורבים בתאונה הובילה את השוטרים לעצור גם אותו. עוד עולה כי היו שני רכבים באירוע, טרם ידועה מעורבותם. 

במסגרת החקירה נבחנות העבירות של המתה בקלות דעת, נהיגה בקלות דעת, נהיגה תחת שכרות, חציית צומת ברמזור, ניסיון בריחה מהזירה ותקיפת שוטרים. 

זירת התאונה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

כאמור, כרמלי נהרג מפגיעת הרכב, שניים נוספים נפצעו באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום ופינו לבית החולים שמיר-אסף הרופא את הפצועים. 

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א שלמה לוי סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. אחד מהפצועים שהיה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד שכב סמוך לעצים מעבר לגדר ההפרדה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לפני כחודש, תושב לוד בן 29 נעצר בחשד לדריסת לוחם משמר הגבול וגניבת רכב באזור שוהם. האירוע החל בשעות הלילה לאחר שהתקבל דיווח על רכב שנגנב בעיר לוד. כוחות מג"ב ומשטרה שהוזעקו למקום, החלו בביצוע חסימות לאורך נתיב בריחתו של החשוד.

במהלך המרדף, צוות של לוחמי מג"ב, ביצע חסימת דוקרנים בכביש 444 בצומת גבעת כ"ח. החשוד, שהגיע למקום במהירות, פרץ את המחסום ודרס את אחד מלוחמי מג"ב. שני לוחמים נוספים שהיו במקום, ביצעו ירי לעבר הרכב ופגעו בו.