רס"ר עמיחי כרמלי, מתנדב משטרה בן 46, נדרס למוות לפנות בוקר (שבת) בדרך המכבים בראשון לציון, סמוך לצומת בית דגן. מותו של כרמלי נקבע במקום, שני מתנדבים נוספים נפצעו באורח קל ולאחר מספר שעות בבית החולים שוחררו לביתם. חמישה תושבי רהט נעצרו בחשד למעורבות באירוע. 

עמיחי כרמלי ז"ל, תושב העיר, שירת כמתנדב באגף התנועה ביחידת ימת"א שפלה למעלה מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים. בנו, שגיא, ספד לו: "אבא שלי, איך אפשר לרשום או לדבר אליך בזמן עבר. רק אתמול היית איתי, עם אמא יובל וגו'י שלנו. אני לא יודע מה להגיד או לעשות או איך להתנהג אבל אני עדיין אנסה - כי אתה תמיד אמרת לי שאם אני לא אנסה אני לא אדע".

"תמיד תמכת בנו ותמיד הראית לנו את הטוב. אני יושב בחדר הישן שלך ולא יודע מה לעשות, אנשים באים לבית כדי לנחם אבל אני בסך הכל מחכה לחביתה, סלט ולצחוקים שאתה עושה", הוסיף.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, בהם גם המתנדבים והמתנדבות שמקדישים לשם כך את זמנם הפנוי, חוצצים בגופם יום ולילה בין מחוללי פשיעה לבין האזרחים, ולפנות בוקר קיבלנו דוגמא כואבת לכך. אני משתתף באבלה הכבד של משפחתו של עמיחי ז"ל - נכדו של קצין המשטרה רב פקד משה כרמלי ז"ל שנהרג בשנת 1973 מפגיעת רימון בעיר עזה - ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

זירת התאונה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת התאונה בראשון לציון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע ומסר: "משטרת ישראל מבכה את מותו של מתנדב ותיק, חדור מוטיבציה, מקצועי ומסור, נכדו של רפ"ק משה כרמלי ז"ל, קצין משטרה שנפל בערב יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעברו ברחובה הראשי של עזה. עמיחי הציל שבוע אחר שבוע את חייהם של רבים הודות לפעילות המשטרתית ולאכיפה מצילת החיים שביצע בכבישים, והבוקר הוא נהרג כשרכב שניסה לפרוץ מחסום משטרתי, פגע בו וביתר חבריו, שני מתנדבים שהיו לצידו ונפצעו באורח קל".

"עמיחי ז"ל שהתנדב שבוע אחר שבוע, במשך 15 שנה הוא דוגמא ומופת לתרומה לקהילה, למסירות ולאחריות דרך שירות משמעותי באגף התנועה של המשטרה. המשמרת הזו, בלילה שבין שישי לשבת אשר ידועה במורכבותה לא הרתיעה אותו והוא הקפיד דווקא בה לבוא להתנדב מתוך רוח השליחות והאמונה שבפעילותו הוא מציל את חייהם של נערים ונערות ששבים מהבילוי חזרה לביתם ולהוריהם", הוסיף.

עוד ציין כי "אנו עדין חוקרים את נסיבות האירוע אך עולה שמדובר באירוע חמור שהחל בתאונת פגע וברח, המשיך באי ציות לשוטרים והסתיים בניסיון בריחה ופריצת מחסום משטרתי שהביאו לפגיעה בעמיחי ז"ל ולפציעת שני מתנדבים. אני מתחייב שהמשטרה תעשה הכל בכדי למצות את הדין עם העבריינים שצריכים להיענש בחומרה". 

ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר מסר: "מדובר באירוע חמור מאוד שבמהלכו נפל רס"ר עמיחי כרמלי ז"ל על המשמר בהגנה על משתמשי הדרך. עמיחי ז"ל היה חלק ממתנדבי אגף התנועה אשר נמצאים בחזית העשיה בשמירה על כלל הציבור בכבישי ישראל. עמיחי ז"ל היה מתנדב שתרם למעלה מ- 15 שנה באגף התנועה, מקצועי, אמיץ, מלח הארץ ואני שולח את תנחומי למשפחה".

מוקדם יותר, ולאחר פינויים של המתנדבים הפצועים לבית החולים, ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר הגיע לבית החולים לבקר את הפצועים, במהלך הביקור הודה ראש האגף למתנדבים על פעילותם תוך סיכון חייהם וכי הם מהווים חלק מרכזי בפעילות המבצעי של אגף התנועה ואיחל החלמה מהירה. מספר שעות לאחר מכן השניים, כאמור, שוחררו לביתם.