ארבעה יעלים נמצאו אתמול (שבת) מתים במצפה רמון, ונסיבות מותם נחקרות. בסריקות בשטח נמצא מזון לחתולים מפוזר על הקרקע אך לא נמצאו ממצאים המעידים על הרעלה בשלב זה.

ידידיה שמואל, פקח רשות הטבע והגנים, אמר: "אמש קיבלנו דיווח מתושבי מצפה רמון בקבוצת הווטסאפ ׳מצפאים שומרים על יעלים׳ על שלושה יעלים מתים (שני זכרים ונקבה) ויעל נוסף שנמצא במצב קשה ברחוב עין עקב במצפה רמון. בוצעו סריקות באיזור על ידי פקחי רשות הטבע והגנים בסיוע כלב הרחה בסיוע תושבי האיזור במקום. בשלב זה לא נמצאו ממצאים מחשידים להרעלה. נמשיך לחקור את נסיבות המוות. היעל שהועברה במצב קשה לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי בניסיון להציל אותה מתה לאחר מספר שעות. הבוקר יימשכו הסריקות".

רוני קינג, וטרינר רשות הטבע והגנים, הוסיף: "היעלים נלקחו למעבדה לנתיחה במכון הווטרינרי בבית דגן לבדיקת נסיבות המוות. בין היתר נבדקים ממצא לרעלים, מחלות שיכולות לגרום לתמותה. ההערכה בשלב זה היא כי מדובר בהרעלה ממקור לא ידוע ואנו מקווים שנוכל לאתר את הגורם. המטרה באיתור הרעל בשטח הנה לעצור את החשיפה לגורם ולמנוע המשך תמותה של חיות בר באזור".

מידד גורן, החברה להגנת הטבע: "אנחנו עוד לומדים את הפרטים של האירוע הנוכחי. אם אכן מדובר בפגיעה מכוונת בחיות בר מוגנות, יש למצוא את הפוגעים ולמצות איתם את הדין. זהו מקרה נוסף שמעיד על החיכוך ההולך וגדל בין חיות בר לבני האדם, בעיקר עקב פיתוח, בינוי והתרחבות לבתי הגידול הטבעיים והרגישים בישראל. מקומם של חיות הבר הוא בטבע, אך לעיתים הם מוצאות את עצמן ביישובים השונים, ויש לכך סיכונים כמו שראינו במקרה הזה. יש להשקיע משאבים על מנת למנוע אירועים כאלו בעתיד".

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) אמר בעקבות החשד להרעלת היעלים כי "כל זמן שהחקיקה מתעכבת - בעלי חיים משלמים בחייהם. אני קורא למשרד החקלאות להזדרז בהגעה להסכמות על ניסוח החוק. אין לנו זמן לבזבז".