המשטרה צפויה לבקש היום (שני) להאריך את מעצרו של וולא חלאילה, החשוד במעורבות בהיעלמותה של ספיר נחום. במקביל, לצד חיפושים קדחתניים זה היום ה-12 אחרי עקבותיה של הצעירה, בת ה-24 מעכו, נמצאה אתמול גופת אישה, שטרם זוהתה, כשהיא נמצאת בתוך סבך בתוואי מיוער וסלעי בכפר איבטין שבצפון. 

כוחות משטרה שסרקו את האזור במסגרת החיפושים כאמור אחר עקבותיה של נחום, הצליחו להגיע אל המקום הנמצא בעומק שטח מיוער, כך על פי הגדרת גורמים בכירים במשטרה, ושם נחשפו לגופה שהייתה מוטלת במקום. בשלב הזה אין זיהוי של הגופה ובמשטרה לא מוכנים להרחיב בנושא עד אחר שהגופה תישלח לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר ולאחר שתתברר זהותה.

בתוך כך, ‏מפקד תחנת עכו ובכירי במשטרה עדכנו את המשפחה על מציאת הגופה באזור שבו התמקדו החיפושים בשבועיים האחרונים. כאמור, במשטרה ממתינים לתוצאות הנתיחה של המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

נזכיר כי במהלך השבוע וחצי האחרונים עסוקים כוחות משטרה גדולים ממחוז חוף בחיפושים קדחתניים אחרי עקבותיה של נחום, שיצאה מביתה כדי להביא את בנה, פעוט כבן שנה וחצי, למעון בו הוא שוהה בעכו. נחום ירדה ללא הטלפון הנייד שלה אולם מצלמות האבטחה שנאספו על ידי המשטרה הבהירו כי היא עלתה לרכבו של בן זוגה ממנו היא חיה בנפרד, וולא רובין חלאילה, גם הוא מעכו, התיישבה במושב האחורי של רכבו ומאז נעלמו עקבותיה.

החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה חקרו את החשוד, האריכו את מעצרו, והוא שוחרר יממה לאחר מכן. אולם, כשהחקירה נקלעה למבוי סתום והחשד סביב מעורבותו גבר, הוא נעצר בשנית, כשהפעם האריך בית משפט השלום בחיפה את מעצרו והטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

השוטרים הפכו כמעט כל אבן בניסיון להתחקות אחר נחום, אולם במהלך השבוע האחרון לא התווספו מיידעים חדשים ולמעט התבטאויות שונות בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, נראה היה כי החיפושים הנם בבחינת חיפוש מחט בערימת שחת, כאשר לצוות החקירה ולמחפשים לא היה קצה חוט באשר למקום הימצאה של נחום.

החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
החיפושים אחר ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

גורמים במשטרה אף ציינו: "תמוה ומוזר כיצד יכול להיעלם בין רגע אדם מבלי שניתן יהיה להתחקות אחריו. המשטרה עושה ככל שעל ידה לאתר את נחום כשהיא בחיים, אך אנו מבינים שככל שנוקפות הדקות, ואנחנו לא מגיעים אל נחום, גובר החשש לחייה".

ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)
ספיר נחום (צילום: דוברות המשטרה)

כך גם טענו נציגיה המשטרה בדיון בבית המשפט להארכת מעצרו של חלאילה. החוקרים גבו עדויות מקרובי משפחתו ומחבריו, אולם התקשו בחקירה, בעיקר בהיעדר אמצעים טכנולוגיים, קרי מכשיר הטלפון הנייד של החשוד שלא נמצא ולא הגיע לידי החוקרים. המשטרה לא יכלה לבצע איכון ורק ניסיונות להתחקות אחר רכבים ושיחות קודמות של קרובים וחברים של חלאילה, ניסיונות שהעלו חרס, היוו את מרכז החקירה.

כאמור במסגרת אותם חיפושים נמצאה הערב גופת אישה ובהמשך יתברר האם מדובר בגופתה של הנעדרת, או שמא על החוקרים במחוז חוף תוטל משימה חדשה - פענוח הימצאות הגופה בתוואי הסבוך בכפר איבטין.