ספיר נחום ז"ל שנעדרה זה 12 ימים, הובאה היום (שלישי) למנוחות, לאחר ששלשום אותרה בצפון סמוך ליישוב איבטין. מהמשטרה נמסר כי בתום הליך זיהוי שנערך במכון לרפואה משפטית באבו כביר נקבע כי מדובר בגופתה של הנעדרת ספיר נחום מעכו.

אמה של נחום, סוזי, מררה בבכי טרם ההלוויה. "רצחו לי את הילדה היפה שלי. הלכה לי הילדה. קשה לי בלעדייך, את בכל פינה בבית. את היית הילדה הכי קטנה בבית. זהו, לא נראה אותה יותר. למה אלוהים? היא היתה ילדה טובה שלא יוצאת מהבית. לא נראה אותה יותר צוחקת. זה רצח אכזרי. אני מאחלת למי שעשה את זה שלא יראה אור יום".

אחותה עדן אמרה בקול חנוק כי היא מקווה "שמי שיצטרך לשלם על זה ישלם ובגדול. הימים האחרונים היו מאוד קשים. לא היה לנו באמת ספק שהיא תהיה בחיים, וטעינו. אין לנו מה להגיד לילדים שלה, הם מתגעגעים ומחפשים דמות אמהית, אני מאמינה שהם מבינים שספיר לא תחזור". עדן תיארה את אחותה ואמרה כי היא "הייתה אדם מאוד שמח, עם שמחת חיים שלא הייתה לאף אחד בעיניי. אישה חזקה, לא חושבת שהכרתי אישה חזקה כמוה. הילדים שלה נותנים לנו כוחות".

הלוויתה של ספיר נחום ז''ל  (צילום: שיר תורם פלאש 90)
הלוויתה של ספיר נחום ז''ל (צילום: שיר תורם פלאש 90)

בתוך כך, המשטרה ביקשה אתמול בבית המשפט להאריך את מעצרו של וולא חלאילה, בן זוגה לשעבר של נחום ב-15 ימים נוספים, זאת לאחר שהחשדות נגדו הוחמרו ממעורבות בהיעלמותה לחטיפתה ורציחתה. בסופו של דבר, הוארך המעצר ב-8 ימים בלבד.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "משטרת ישראל השקיעה בימים האחרונים מאמצים כבירים כדי למצוא את ספיר נחום, וכולנו התפללנו שהיא תימצא בריאה ושלמה. למרבה הצער, אתמול נמצאה גופתה של ספיר לאחר שנרצחה. המקרה הזה, ומקרים נוספים שהתרחשו לאחרונה, לא מרפים את ידינו במאבק באלימות כלפי נשים. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".