יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הודיע היום (רביעי) כי "אם בתוך עשרה ימים לא יינקטו צעדים למיגור האלימות כלפי משרת ציבור, אכריז סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי". זאת, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפי עובדות ועובדים משרתי ציבור.

בר-דוד הצהיר כי "מדי שבוע אכניס עוד ועוד סקטורים לשביתות הזדהות. החל מצוותי רפואה, עובדי המגזר הציבורי ועד נהגי התחבורה הציבורית. האלימות כלפי עובדות ועובדים המשרתים את הציבור היא תופעה שלמרבה הצער, רק הולכת וגוברת. עובדות ועובדים מותקפים וניצבים מול אוזלת היד של רשויות המדינה ואכיפת החוק. זאת העת לפעול בעוצמה למיגור מוחלט של התופעה. לא נסכים להתרגל למקרים הללו ולדיווחים הללו". 

קמפיין ההסתדרות נגד אלימות כלפי משרתי ציבור (צילום: ההסתדרות הכללית)
קמפיין ההסתדרות נגד אלימות כלפי משרתי ציבור (צילום: ההסתדרות הכללית)

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות הנחה להעלות שוב בטלוויזיה את קמפיין ההסברה של ההסתדרות, "אלימות לא עובדת כאן יותר". זאת, לאחר שהקמפיין עלה בשבועות האחרונים ונועד להגביר את המודעות לתופעת האלימות נגד עובדים ומשרתי ציבור. בקמפיין משתתפים - אחיות ואחים, מזכירה רפואית, נהג אוטובוס, עובדת סוציאלית, פקח חניה ועובדות הביטוח הלאומי - אשר עוטים על עצמם במהלך עבודתם אפודי מגן ועליהם הכיתוב "כוננות ספיגה זה אצלנו בשגרה".