בזמן שבו רובנו תוהים איך להעסיק את הילדים בחופש הגדול וכמה זה יעלה לנו, יש חברות וארגונים שמציעים קייטנות ופעילויות לילדי העובדים ללא עלות או במחיר מסובסד. יצאנו לבדוק וגילינו שבזמן שאנחנו שוברים את הראש ואת החסכונות כדי להעסיק את הילדים בקיץ, יש מי שפשוט מביא אותם בבוקר לקייטנה של מקום העבודה ויכול להמשיך לעבוד כרגיל.

פלייטיקה
הקונספט: "קייטנת 'פלייטיקידס' תפעל זה השנה השמינית בכפר הירוק, ובה ישתתפו כ־400 ילדים", אומרת זיוה שלום, ראש תחום רווחה ואופרציה גלובלית בחברת המשחקים הבינלאומית פלייטיקה. "השנה הקייטנה תהיה בסימן 'הילד הזה הוא אני', ותתמקד בייחודיות של כל ילד וילדה: בכישרונות, בחוזקות ובחולשות, בדימוי העצמי, בתחביבים, בחברים ובמשפחה. הקייטנה פועלת בשיתוף עם ברדוגו - החברה להפקת אירועים".

המועד: 21־25 באוגוסט, מתאים לגילי 5־11.
המחיר: ללא עלות.

קייטנת פלייטיקה (צילום: שי שבירו)
קייטנת פלייטיקה (צילום: שי שבירו)

Skai
הקונספט: "מטרת הקייטנה השנה היא לחבר את ילדי העובדים גם למקום העבודה של ההורה וגם לילדי העובדים האחרים", מציינת דנה פלד פרקש, מנהלת מיתוג מעסיק בחברת Skai, שפיתחה פלטפורמה לסחר חכם ולשיווק דיגיטלי. "במהלך היום יהיו פעילויות שונות במשרדים: סדנאות, סרטים ופעילות התנדבותית של אריזת חבילות ושל הכנת ברכות לילדים מעוטי יכולת העולים לכיתה א'. בכל פעילות אנחנו משלבים תרומה לקהילה. ילדי העובדים הבוגרים יותר יעבירו חלק מהפעילויות לצעירים ויהיו על תקן חונכים לחיזוק תחושת האחריות והחיבוריות".

המועד: בשבועיים האחרונים של אוגוסט, מתאים לגילי 4־16.
המחיר: ללא עלות.

Hexa
הקונספט: ״אנחנו רואים חשיבות גדולה בסיפוק מענה לצורכי הצוות שלנו ביום יום", אומרת קטי רז, מנהלת אושר ארגוני בחברת Hexa, המפתחת פלטפורמות להדמיה תלת־ממדית. "בסוף אוגוסט, כשקייטנות הקיץ מסתיימות ולהורים נגמרים הרעיונות איך להעסיק את הילדים, אנו פותחים קייטנה משלנו לילדי העובדים. הקייטנה תכלול אטרקציות וחוויות רבות המותאמות לקבוצות הגילים השונות. למשל: סדנאות כדורי שוקולד ואפיית חלות, בישול, כלבנות, קפוארה, פעילויות כלי נגינה וסדנאות יצירה ואומנות. יהיו גם פעילויות חיצוניות לקבוצת הילדים הגדולים יותר, כגון ימי בריכה וביקור בסקיי ג׳אמפ. הקייטנה תתחלק בין החצר במשרד, גינות ציבוריות סמוכות וביקורים באטרקציות חיצוניות".

המועד: 24־31 באוגוסט, מתאים לגילי 2־10.
המחיר: ללא עלות.

Verifone
הקונספט: "לאחר תקופה ארוכה שבה לא פגשנו את משפחות העובדים בשל הקורונה, חשוב לנו לחגוג את החזרה לשגרה, להקל על העובדים שאין להם סידור לילדים וגם להראות לילדים איפה אמא או אבא עובדים", מספרת אורנית ברנדס, סמנכ"לית משאבי אנוש של חברת פתרונות התשלומים Verifone. "את הקייטנה בקיץ אנחנו נקיים במשרדי החברה, כדי שיהיה נוח גם להורים וגם לילדים להגיע.

משרדי Verifone מתפרסים על פני בניין שלם, כך שיש לנו הרבה מקום לקיים אירועים, כמו האירוע הזה. יש אצלנו יותר מ־500 ילדים של עובדים בגילים שונים. חשוב לנו שיגיעו ילדים מכל הגילים, גם הגדולים שלא באמת צריכים קייטנה. לכן יהיו פעילויות שמתאימות גם לילדים הבוגרים, כמו חדרי גיימינג, משחקי חשיבה, הפעלות ספורט ותחרויות נושאות פרסים. לילדים הקטנים נקיים סדנאות, יצירות, הצגות, הרקדות והפעלות עם תפאורה ועם דמויות שאהובות עליהם. מובן שהחברה תדאג לכל הילדים גם לארוחות ולפינוקים מתוקים ובריאים".

המועד: הקייטנה תתקיים בתאריכים שונים במהלך חודש אוגוסט ותימשך עד חמישה ימים, מתאים לגילי 4־15.
המחיר: ללא עלות.

TytoCare
הקונספט: "הקייטנה מתוכננת לילדי העובדים בגילים השונים, והיא תתקיים במשרדי החברה בנתניה", אומרת עידית פלאוט, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת TytoCare, המפתחת ומשווקת מערכות מבוססות בינה מלאכותית לבדיקת מטופלים מרחוק ולמעקב אחר מצבם על ידי רופאים וצוותים רפואיים. "מדריכי הקייטנה הם נערות ונערים, ילדי העובדים.

הפורמט בכל יום יכלול ארוחת בוקר, עבודת יצירה, סדנאות שונות עם מפעיל חיצוני (כגון פיסול סבונים, חיות וחרקים, ניסויים מולקולריים, שידור רדיו וג׳אגלינג) וארוחת צהריים עם ההורה. המטרה בפעילות זו, מעבר לכיף האדיר לילדים, היא גם לחבר בין חברי צוות שונים דרך החברויות שנוצרות בין הילדים".

המועד: בשבוע האחרון של אוגוסט, מתאים מגיל גמולי חיתולים עד גיל 12.
המחיר: ללא עלות.

ווסטרן דיגיטל ישראל
הקונספט: "אנחנו מקיימים קייטנות לעובדים כבר יותר מ־15 שנה. אחרי תקופת הקורונה, והשנה במיוחד, כולם מצפים לקייטנות אוגוסט במשרדים - פתרון מבוקש על ידי הילדים וההורים. בישראל החברה מעסיקה מעל 1,200 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח - בכפר סבא, בעומר ובתפן - והילדים מחכים לשוב ולבקר במשרד של אמא או אבא, לאכול יחד צהריים בחדר האוכל, לפגוש חברים משנים קודמות ולהכיר חדשים", מספרת רחלי לייסט, מנהלת חוויית עובד בחברת ווסטרן דיגיטל ישראל (חלק מווסטרן דיגיטל העולמית), העוסקת בתשתיות נתונים.

הפעילויות, לדברי לייסט, כוללות סדנאות שונות: אילוף כלבים, מאסטר שף, פעילות באנגלית, בניית כלי טיס, פעילות מדענים צעירים, ניסויים, ספורט, קוסמות, סדנת תיאטרון בובות ועוד. לנוער יהיו סדנאות תכנות, כגון פיתוח אפליקציות, בניית אתר אישי, עריכת וידאו ליוטיוב, בניית משחקים ומידול בתלת־ממד.

המועד: הקייטנה תתקיים באמצע אוגוסט בכל אחד משלושת מרכזי הפיתוח. מדובר בימי כיף לסירוגין (שישה ימים בסך הכל, ואפשר לבחור האם להשתתף בכולם או בחלקם) על מנת לאפשר לעובדים גמישות מרבית והתאמה למודל עבודה היברידי, המשלב עבודה מהבית או מהמשרד. מתאים לגילי 4־13.
המחיר: כ־100 שקל לילד ליום פעילות.

קייטנת ווסטרן דיגיטל ישראל (צילום: יחצ)
קייטנת ווסטרן דיגיטל ישראל (צילום: יחצ)


HP Indigo
הקונספט: "פעילויות הקיץ אצלנו הן מסורת משובחת ומוכרת, ואנחנו מחדשים אותה השנה אחרי הפוגה בזמני הקורונה", אומרת סוזן בים, מנהלת חוויית עובד בחברת HP Indigo, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית. "אנחנו מספקים לילדים זמן איכותי שבו הם יוכלו להכיר חברים חדשים, להיחשף לתכנים מעשירים ומהנים ותוך כדי אף לרכוש מיומנויות. כל הפעילויות מתקיימות בסוף יולי ובתחילת אוגוסט, בתפר שבין תום רוב הקייטנות הכלל־ארציות ובין חופשות פרטיות בחו"ל".

לקייטנה יש כמה מסלולים, למשל לעולים לכיתות א'־ה' הנושא הוא "מסביב לעולם בחמישה ימים". "זוהי הזדמנות פז לקבל הצצה לעולמות אחרים", מסבירה בים. "הילדים ייחשפו למאפייני תרבות, לעמים, לשפות ולמשחקים ממקורות שונים בעולם ויתנסו בהם באמצעות סדנאות, מופעים מדליקים ואומנות ויצירה בניחוח של תרבויות ומקומות שונים. כל יום יעסוק ביבשת אחרת, על גווניה ומטעמיה.

לעולים לכיתות ו'־ט' הנושא הוא מסע 'אני והחבר'ה' - חוויה של כמה ימים רצופים בקצב פעימת הטבע. כלומר היכרות, שהייה בחוץ, שיתוף פעולה, גילוי וחוויה. החבר'ה ייסעו לצפון וישתתפו במשימות Team Building ומנהיגות, יסיירו בספארי לקראת שקיעה, יבלו במסלולי מים ואתגר, ייהנו ממסיבת Just Dance, מארוחות ומעוד חוויות וצ'ופרים. את הלילות הם יעבירו באוהלי ענק".

המועד: 31 ביולי עד 4 באוגוסט לעולים לכיתות א'־ה'; 1־3 באוגוסט לעולים לכיתות ו'־ט'.
המחיר: 150 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

קייטנת HP Indigo (צילום: באדיבות Hp Indigo)
קייטנת HP Indigo (צילום: באדיבות Hp Indigo)


Payoneer
הקונספט: "הקייטנה של חברת Payoneer, המונה כ־1,000 עובדים בישראל, מתקיימת באמצע חודש אוגוסט, הידוע כמאתגר יותר עבור ההורים, שמתקשים למצוא מסגרות לילדיהם ולהמשיך את שגרת החיים שלהם כראוי", אומרת תמר לידור, מנהלת משאבי אנוש של חברת הפינטק Payoneer בישראל, המציעה שירותי טרנספורמציית כספים דיגיטלית בין עסקים לפלטפורמות מכירה גדולות.
הקייטנה, לדבריה, מחולקת לשני מסלולים על פי טווח גילים. "הילדים הקטנים יותר ייהנו מהפעלות של מפעיל חיצוני שילווה אותם במהלך השבוע בשטח שהוקצה במיוחד במשרדי החברה. הבוגרים יותר ייהנו מאטרקציות מגוונת, כגון סקיי ג'אמפ, נינג'ה פארק וסרטים. הקייטנה מלווה בארוחות".

המועד: העובד בוחר שבוע אחד (סך הכל חמישה ימים) בין התאריכים 14־25 באוגוסט, מתאים לגילי 4־12.
המחיר: 400־500 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

קייטנת Payoneer (צילום: Payoneer)
קייטנת Payoneer (צילום: Payoneer)


רשות הטבע והגנים
הקונספט: "אנו רואים בקייטנה דרך להנחיל לילדי העובדים את ערכי רשות הטבע והגנים לחיבור לארץ ולשמירה על הטבע", אומרת נועה כהן ברכה, מנהלת תרבות ורווחה ברשות הטבע והגנים. "במהלך השבוע של הקייטנה הילדים לומדים על העשייה של הוריהם, מכירים את האתרים דרך הרגליים ומתחברים לייחודיות של כל אתר. הילדים יבקרו בגנים לאומיים וייהנו מפעילויות חווייתיות ולימודיות, כולל סיורים מודרכים ותצפיות כוכבים. בין היתר, הם יבקרו בגן לאומי עין חרוד, בגן לאומי כוכב הירדן, בגן השלושה, בחורשת טל ובגן לאומי בית שאן, ושם יכירו את הגן בלילה במופע חיזיון אור־קולי 'לילות שאן' בשילוב מיזם מורי דרך. כמו כן, הם יקיימו פעילות רפטינג בירדן ושייט בכנרת".

המועד: 24־28 ביולי, מתאים לבוגרי כיתות ג'־ח'.
המחיר: 550 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

קייטנת רשות הטבע והגנים (צילום: רשות הטבע והגנים)
קייטנת רשות הטבע והגנים (צילום: רשות הטבע והגנים)

אפלייד מטיריאלס
הקונספט: ״לאחר שנתיים שבהן מרבית האינטראקציות שלנו עם קהילת העובדים ועם משפחותיהם היו וירטואליות, אנו נרגשים לשוב למפגשים פנים אל פנים ובמסגרת זו להשיק מחדש את קייטנות הקיץ לילדי אפלייד", מציינת יטבת אבירם, מנהלת תקשורת פנים וחוויית עובד בחברת אפלייד מטיריאלס, העוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות מתקדמות לבקרת תהליך ייצור שבבים. "בקרב קהילת העובדים יש ציפייה גדולה לקייטנה, ועם השנים נוצרו בין ילדי העובדים חברויות משמעותיות. אנחנו שמחים להציע פתרון חווייתי, הכולל חדרי בריחה, סרטים, טיולים בטבע ופעילויות אינטראקטיביות. נקיים שתי קייטנות קיץ 'מטיילות' בחלוקה לפי קבוצות גיל".

המועד: 14־17 באוגוסט, מתאים לגילי 6־11.
המחיר: 500־600 שקל לילד לכל תקופת הפעילות. 

קייטנת אפלייד מטיריאלס (צילום: יחצ)
קייטנת אפלייד מטיריאלס (צילום: יחצ)