‏משרד הבריאות הורה היום (חמישי) לביה"ח שיבא להיערך לקליטת מטופלים מהמכון האונקולוגי של ביה"ח וולפסון, בעקבות סכסוך בין מנהל המחלקה, ד"ר רונן ברנר, למנהלת בית החולים, שלמעשה משבית אותה.

הוראת משרד הבריאות (צילום: צילום מסך)
הוראת משרד הבריאות (צילום: צילום מסך)


יתרה מכך, בטענה ליחסי עבודה לא מוצלחים עם מנהל המכון, החליטו האחיות במכון לא להגיע לעבודה. החולים במחלקה, שנותרו ללא כל טיפול סיעודי, פנו לשר הבריאות הורוביץ ולמנכ"ל משרדו פרופ' אש בבקשה להתערב בנושא בהקדם: "זו פגיעה באופן ישיר בחיינו, רק בכוחכם להביא לפתרון הסיטואציה האיומה אליה נקלענו".

האחיות לא הגיעו לעבודה מבלי כל הודעה מוקדמת, מה שהותיר כאמור את החולים ללא כל טיפול סיעודי. עם זאת, עוד לפני אי-הגעת האחיות לבית החולים, עשרות מחולי המחלקה שלחו כבר אתמול מכתב בהול אל שר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, בבקשה שיתערבו בדחיפות בנושא: "רק בכוחכם להביא לפתרון הסיטואציה האיומה אליה נקלענו, למנוע פגיעה בנו ובבני משפחתנו ולמנוע פגיעה בהתנהלות המסורה והבלתי מתפשרת של ד"ר ברנר, שמעניק לנו טיפול מיטבי".

עוד נכתב: "רובנו פגשנו לראשונה בד"ר ברנר שבורים ומרוסקים פיזית ונפשית, לאחר שהתבשרנו על ידי רופאים אחרים במרכזים רפואיים קודמים שמחלתנו התקדמה ותמו האופציות הטיפוליות. למרות זאת, בזכותו, חלקנו שנים אחרי, עדיין כאן – כדי לחתום על פנייתנו זאת. כולנו נחשפנו לכתבות שהתפרסמו לאחרונה בעניין הדינמיקה המכוערת בין הנהלת בית החולים לד"ר ברנר, תנאי האשפוז וההכרזה על התפטרות אחיות המכון האונקולוגי. אנו מבקשים שגם קולנו יישמע".