אלפי נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית פתחו הבוקר (שישי) בשביתה, במסגרת מחאתם לשיפור שכרם ותנאי העסקתם. זאת, לאחר שהודיעו ששרת התחבורה מרב מיכאלי ממשיכה לסרב לשפר את שכרם, לדאוג לביטחונם ולרווחתם ואפילו להיפגש עמם.

השביתה תתקיים בשעות השיא, בזמן שאוספים את הילדים ממסגרות החינוך, וכן ביום שני, 20 ביוני, שבו מסיימים התלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים את שנת הלימודים. על רקע זה פקקי ענק ושיבושי תנועה קשים נרשמו בכל הארץ.

הערים שבהן נפגעים שירותי התחבורה הציבורית הן ירושלים, נתניה, אשדוד, פתח תקווה, ראש העין, יבנה, בני ברק, גן יבנה, באר שבע, אריאל, בית שמש, המועצה האזורית שומרון וכן קווי נתב"ג-ירושלים.

מחאת נהגי האוטובוס (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית)
מחאת נהגי האוטובוס (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית)

על פי ההחלטה, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות שאושרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה. בעקבות זאת מסרה ההסתדרות הלאומית: "לצערנו, השרה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור, שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא להעלות סרטונים בטיקטוק. המאבק יסלים, וזוהי רק ההתחלה".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "נמשיך להילחם בכל הכח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו למען הצדק. למרות הניסיונות של שר התחבורה הכושלת, מרב מיכאלי, לייצר אפקטים ולשדר "עסקים כרגיל", כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל יודעים את האמת בקשר למצב התחבורה".

הבערת צמיגים במחאת נהגי האוטובוס, קרדיט ארגון נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר: "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. 40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה. למעלה מ־300 תקיפות נרשמו רק מאז תחילת 2022. ישנו מחסור של 5,000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".