סוף שבוע מדמם: שבעה בני אדם נרצח בתוך כיומיים במספר אירועי אלימות ברחבי הארץ - קריית אתא, רמת גן, נחף, כפר קרע, וצומת משמר העמקים. בעקבות כך, החליטו הערב (שבת) במחוז חוף במשטרה לפתוח במבצע אכיפה רחב היקף בניסיון למנוע את האירוע הבא. 

ההחלטה על המבצע מגיעה כאמור על רק העלייה הנוספת באלימות. לפני כחמישה ימים אותרה גופתה של ספיר נחום שנעדרה זה 12 ימים. מעצרו של וולא חלאילה, בן זוגה לשעבר, הוארך זאת לאחר שהחשדות נגדו הוחמרו ממעורבות בהיעלמותה לחטיפתה ורציחתה. ביום חמישי גופותיהם של מחמוד בן ה-21 ועלי בן ה-15, בני משפחת פאחורי מהעיר נצרת, אותרו ללא רוח חיים במכונית סמוך לקרית טבעון, כאשר על גופם פצעי ירי.

מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה נפלו קורבן לתרגיל "כיפה אדומה", הוזמנו להציג רכב למכירה במסגרת היותם מסייעים לאביהם בשכר ברכבים. במהלך הנסיעה הם התבקשו לעמוד בצד על מנת להציג את הרכב לרוכש או הרוכשים ואז נפתח לעברם ירי של עשרות קליעים, בו מצאו את מותם. 

עלי ומחמוד פאחורי  (צילום: ללא)
עלי ומחמוד פאחורי (צילום: ללא)

"הם היו חברים כמו אחים, כל היום ביחד, אני מכיר אותם אישית אישית מאז שנולדו", סיפר דודם, אבו חוסיין פאח'ורי לוואלה!. "כנראה שיצאו לבלות וקרה מה שקרה. אנחנו עוד לא יודעים שום דבר. המשטרה עוד לא עדכנה אותנו בשום דבר. אנחנו יושבים בבית ומחכים לגופות כדי שנוכל לקבור אותן בכבוד", הוסיף.

שלשום, גבר כבן 24 נרצח באירוע אלימות שאירע ברחוב הפורצים באשקלון. מחקירה ראשונית עולה כי הקורבן נרצח לאחר ויכוח שהתרחש עם החשוד שנמלט מהמקום. פרטיו ידועים ונערכות סריקות ופעולות נרחבות לאיתורו.  באותו היום, גבר כבן 37 נורה למוות בכפר קרע.

אמש, צעיר בשנות ה-20 לחייו נורה למוות בכפר נחף שבגליל. במקביל גבר בן 42 המוכר למשטרה נורה למוות ברחוב חפץ חיים בקריית אתא. צוותי רפואה פינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בנוסף, גבר בן 25 נפצע באורח קשה באירוע אלימות בנגב. 

זירת הרצח בנחף  (צילום: ללא קרדיט)
זירת הרצח בנחף (צילום: ללא קרדיט)

הבוקר, גבר כבן 60 נורה למוות ברמת גן. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שלא הפגין סימני חיים. המשטרה הודיעה כי עצרה חשוד במעשה שאותר בזירה. מהחקירה הראשונית והעדויות שנגבו עולה חשד לפיו מדובר באירוע שמקורו בסכסוך בתוך המשפחה. החשוד שנעצר, גבר כבן 70, תושב פתח תקווה. מהעדויות עלה כי ביתו של הקורבן ובעלה נמצאים בהליך גירושין.

השניים, תושבי קריית אונו שמערכת הנישואים שלהם עלתה על שרטון. כחלק מהליך הגירושין עזבה הצעירה את ביתם המשותף ועברה להתגורר עם הוריה ברמת גן. הבוקר, הגיע לבית הוריה חמיה, אבי בעלה בנפרד, ותוך כדי ויכוח עם אביה הוא ירה לעברו מטווח קצר למוות.

עוד עלה מהחקירה כי האקדח שבאמצעותו בוצע הרצח אינו רשום על שמו של החשוד ובשלב זה לא ברור אם יש ברשותו רישיון לנשיאת נשק. במשטרה חוקרים את מקורו של האקדח וכיצד הגיע לחשוד שכן, לאור העובדה כי החשוד הגיע לזירה עם אקדח, הרי שמדובר ברצח בכוונה תחילה.

זירת הירי ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הירי ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)

עוד קודם לכן, בתו של סגן ראש העיר, פרג' כניפס, נרצחה בשבוע שעבר כאשר רכבה התפוצץ. מותה של הצעירה, ג'והרה כניפס בת 28, נקבע במקום.  ארבעה ימים לאחר מכן, גבר בן 54, על פי החשד, דקר את אשתו, סמר כלאסאני בת ה-51, ופצע אותה באורח אנוש, ולאחר מכן ככל הנראה דקר את עצמו ונפצע באורח קשה. השניים פונו למרכז הרפואי רמב״ם בחיפה, שם נקבע מותה של האישה. 

מספר ימים לאחר מכן, צעיר כבן 30 מג'לג'וליה נורה למוות סמוך לאתר בניה בשוהם והתמוטט כשיצא ממנו. ברור כי אירוע הירי לא התרחש באתר בו נמצאה הגופה, אך פועלים באתר סיפרו למשטרה כי שמעו את קולות הירי, אז גם הבחינו בקורבן כשעצר מחוץ לאתר.  

הרכב שנורה בשוהם (צילום: דוברות המשטרה)
הרכב שנורה בשוהם (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מציינים כי חלו התפתחויות חקירתיות לרבות מעצר חשודים, כיווני חקירה חדשים ועוד החל באירועי הרצח שהתרחשו באזורים פורדיס, עכו באקה, ג'ת, רצח ספיר נחום, אירועי סוף השבוע ונוספים. בנוסף הוצגו נתוני תפיסות אמצעי הלחימה במחוז חוף החל מתחילת שנת העבודה: 69 אקדחים, 55 רובים, 16 מטענים ומאות חלקי נשק, תחמושת, זיקוקים, רימונים ועוד. במסגרת מבצע "מסלול בטוח" בגזרת המחוז "פוצחו" עד כה כ-50 יעדים והוגשו 42 כתבי אישום.

מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, ציין כי "חלה התקדמות טובה במרבית התיקים המנוהלים במחוז, חלקם עם ראיות טובות, חלקם בחקירות סמויות, כל זאת במטרה להביא לפענוח התיקים".