כחלק מפעילות ארגון סאסא סטון, ארגון חינוכי־חברתי המקדם את תחום החינוך לילדים המאושפזים ב־41 בתי חולים ברחבי הארץ, קמה יוזמה חדשה - פיתוח חדרי בריחה וירטואליים - על מנת לאפשר לילדים המאושפזים "לברוח" מהמציאות של בית החולים אל תוך חוויית למידה משמעותית ומאתגרת. 

לאורך שנת הלימודים הוביל ארגון סאסא סטון תהליך פיתוח חדרי בריחה טכנולוגיים ואינטראקטיביים עבור הילדים המאושפזים, כדי שיוכלו להעשיר את הידע ולצמצם פערים לימודיים ובמקביל להתנתק מהמציאות בבית החולים ולהיכנס לעולם וירטואלי שכולו חידות והרפתקאות. 

כדי לקדם פיתוח תוכן משמעותי התגייסו למשימה תלמידי חטיבת הביניים אורט דפנה מכיתות ז'־ט', בהובלת אשכול הפיס קריית ביאליק, ופיתחו בעצמם את חדרי הבריחה הווירוטאליים. כ־900 תלמידי החטיבה, שמנוהלת על ידי רעיה טובול, ובהם גם ילדים על הרצף האוטיסטי, פיתחו את חדרי הבריחה במשך שנה שלמה. התוצאה הייתה פיתוח שבעה חדרי בריחה בנושאים שונים, כאשר חמישה חדרי בריחה בשפה העברית ושני חדרי בריחה בשפה הערבית. 

סוניה גומס דה מסקיטה, סגנית יו"ר הדירקטוריון ונציגת משפחת התורמים של סאסא סטון סיפרה: "סיפוק גדול לקדם פרויקט כל כך משמעותי למען חינוך הילדים המאושפזים, והחיבור עם תלמידי אשכול פיס של קריית ביאליק בהובלת חגית פלח הפך את הפרויקט למשמעותי עוד יותר. אנו מודים על ההזדמנות לשיתוף הפעולה עם אשכול הפיס, ועל העשייה הנהדרת של התלמידים המוכשרים בעבור הילדים המאושפזים בבתי הספר שבבתי החולים".