במסגרת דיון פשיעה מיוחד שהתקיים הבוקר (ראשון) במטה מחוז חוף בחיפה, נוכח אירועי הפשיעה החמורה ואירועי הרצח מהימים האחרונים, התייחס מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי למצב ואמר כי על אף הכול, מתחילת השנה סוכלו עשרות מקרי רצח, רובם בחברה הערבית.

עוד הוסיף שבתאי כי "הגדלנו במאות אחוזים את כמות כתבי האישום בגין ניסיונות רצח. זו מגמה שהולכת וגוברת והיא תוצאה ישירה של פעילות מודיעינית ומבצעית מורכבת ומאומצת מאוד. אל מול האירועים האחרונים אנחנו נגביר את הפעילות תוך מעורבות משמעותית של להב 433 בתיקי הרצח שנחקרים במחוזות, נגדיל את כמות היעדים במבצע 'מסלול בטוח' ובכך נפעל יחד עם כל רשויות האכיפה מול יותר ויותר גורמים עבריינים".

בדיון השתתפו גם מפקד מחוז חוף, מפקד מחוז צפון, ראש אגף סיף, ראש להב, סגן ראש אח"מ, סגן ראש אג"מ, רח"ט מודיעין, מפקדי הימ"רים וגורמי אח"מ נוספים.

במסגרת הדיון הוחלט במשטרה על מספר צעדים משמעותיים לפיענוח הפשעים ומניעת עבירות נוספות:

  • קורס חוקרים המונה 34 חניכים, יתגבר החל מהיום את מחוזות חוף וצפון בחקירות מקרי הרצח. התיגבור יחשב להם חניכה מבצעית כחלק מהליך ההכשרה בקורס. 
  • הגדלת היעדים של "מסלול בטוח" בעשרות אחוזים ופעילות מול כאלף יעדים באכיפה במגוון תחומים בין היתר כלכליים תוך שיתוף כל גופי האכיפה. 
  • כל תיק רצח יקבל מעטפת וסיוע ארצי של אגף סיף ולהב 433 באגף החקירות והמודיעין. 
  • העמדת כל היכולות הטכנולוגיות של משטרת ישראל לפיענוח האירועים ולמניעת אירועים נוספים.

בסיכום דבריו התייחס המפכ"ל לפעילות המבצעית ההתקפית שיש לנקוט כעת בכל המישורים בכדי לבלום את רצף אירועי הפשיעה ואת הפעולות שיש לנקוט בכדי להמשיך את מגמת האכיפה המוגברת מול ארגוני הפשיעה והעבריינים.