הופעה פומבית ראשונה: כשנה לאחר שהצית את עצמו במהלך מחאה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה, הלוחם איציק סעידיאן השתתף היום (ראשון) בערב הגאלה שערך בית החולים "שיבא" בתל השומר בו הוא מאושפז במחלקת הכוויות. סעידיאן אמר כי הוא "מודה לקדוש ברוך הוא, לבית החולים ולמשפחה האהובה שלי שתמיד איתי מהרגע הראשון".

עוד אמר, "חשוב לי להגיד ששמתי לעצמי מטרה להמשיך ולהשמיע את קולם של פצועי צה"ל, ואמשיך להיות מאחוריהם תמיד. אני מאמין ויודע שהחדשנות בהחלט מצילה חיים, ורואה את עצמי שותף למטרה של ידידי תל השומר למען חולים אחרים. אני אשמח להירתם ולעזור בכל דרך על מנת לקדם פרויקטים מצילי חיים. מאחל לכולנו להמשיך בדרך המבורכת הזו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בערב והתייחס למקרה של סעידיאן: "מיכל ואני שמחים להיות כאן איתכם הערב, באירוע שהוא, קודם לכל, הזדמנות עבורנו, בשמם של אזרחיות ואזרחי ישראל, להביע בפניכם, אנשי ונשות 'שיבא', תודה והערכה מעומק הלב, על התפקיד המרכזי והמשמעותי שאתם ממלאים בחברה ובמדינה. תודה על ימים ולילות של השקעה ומסירות, על ההישגים הרפואיים והמחקריים המרשימים, על האכפתיות, החמלה והדאגה האמיתית למטופלות והמטופלים, וגם על העמידה שלכם, רבת-השנים, לצד פצועות ופצועי צה"ל, בגוף ובנפש. 

אני אזכיר שני אירועים מהשנים האחרונות, חלקם ראיתם בסרטון הנפלא. אחד זה כמובן בית החולים שדה באוקראינה, שאני יכול לומר לכם, כנשיא מדינת ישראל, שבית החולים הזה זכה לתשואות מכל רחבי תבל ובמיוחד מהעם האוקראיני. תודה לכל מי שעסק במלאכה.

והאירוע השני, שמיכל ואני ליווינו אותו בתקופה האחרונה, הוא כמובן סיפורו של איציק סעידיאן. פצוע צה״ל, שזעקתו למען הלומי הקרב ופגועי הנפש זעזעה את כולנו וחדרה לכל לב, והביאה איתה שינוי גדול ומבורך. היום ממשלת ישראל אישרה פה אחד את תכנית 'נפש אחת' שהביא שר הביטחון בני גנץ, שיגיע לכאן בהמשך הערב. מיכל ואני, כמי שמלווים את סעידיאן מזה זמן, מאושרים לראות את העבודה המופלאה של 'שיבא', המהווה כמובן הוכחה כפולה: ראשית, לכוחות האינסופיים של סעידיאן, הוא עצמו ומשפחתו הנהדרת. וכמובן גם למקצוענות, לנחישות, וליכולות המופלאות של צוותי שיבא".

בחודש שעבר פורסם ב"כאן חדשות" כי סעידיאן העביר מסר מוקלט בו אמר כי "עוד מעט יום הזיכרון. מה זה יום הזיכרון בשבילי? בשבילי זה הישראליות יותר מהכל. כולנו בסוף בעצב הזה מחזקים אחד את השני. זה יום שעוברות הרבה רגשות ומחשבות", הוסיף והדגיש, "אני רוצה להגיד שאני משתתף בצער המשפחות השכולות ופונה לחבריי הפצועים והפצועות בצה"ל".

איציק סעידיאן (צילום: חדשות 12)
איציק סעידיאן (צילום: חדשות 12)

 "זה יום קשוח ואנחנו לא צריכים יום מיוחד כדי לזכור את החברים שלנו. אנחנו זוכרים אותם כל השנה. אז אני ממליץ לא להעמיס יותר מדי על עצמכם ביום הזה. תבחרו להיות יותר עם חברים קרובים, עם המשפחה, תלכו לים לנשום אוויר, לראות שקיעה, לגלוש. תודה שאתם מחזקים אותי בשיקום שלי. מחזק, מחבק ואוהב אתכם", סיכם. 

מדובר בהודעה המוקלטת השנייה שהוציא סעידיאן. בחודש ינואר האחרון, לראשונה מאז שאושפז באורח אנוש, נשמע סעידיאן מברך את הרופאים שטיפלו בו: "שלום לכם רופאים יקרים, אני רוצה לאחל לכם יום שמח ומאושר ולהודות לבית חולים 'שיבא', למחלקת כוויות ולכל הרופאים והאחים והאחיות".