רופא בקופת חולים מקומית בשכונה שמונה ברהט הותקף היום (ראשון) על ידי מטופל. הרופא לא נזקק לטיפול רפואי והחשוד בתקיפה, אשר לא חש בטוב, פונה באופן פרטי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. עם קבלת התלונה, החשוד, תושב המקום בן 33, נעצר בביתו לאחר ששוחרר מבית החולים. בכוונת המשטרה להביאו מחר לדיון בעניינו בבית המשפט.

מוקדם יותר השבוע, כינס מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ישיבה דחופה של וועדת היישום והמעקב אחרי מיגור האלימות כלפי צוותים רפואיים, שעומד בראשה משנה למנכ״ל דר׳ ספי מנדלוביץ ובהשתתפות משטרת ישראל, משרד המשפטים, נציגי בתי החולים והקהילה, המשרד לביטחון פנים, יו״ר ארגון רופאי המדינה נציג הר״י, הסתדרות האחיות וגורמים בכירים במשרד הבריאות.

פרופ׳ אש אמר בתחילת הדיון: "שוחחתי אמש עם הרופאה שעברה אירוע קשה מאוד. במזל האירוע לא נגמר בתוצאה טראגית. תדירות אירועי האלימות מול הצוותים הרפואיים היא יומיומית, בין אם מדובר באלימות מילולית ובין אם פיזית שפוגעת בנפש וברכוש. אירועי האלימות הללו אינם אירועים נקודתיים, הם פוגעים בליבת העשייה שלנו. אם הצוותים יפחדו לתת את השירות הרפואי הדבר עלול לגרום לפגיעה משמעותית בבריאות הציבור ובמערכת הבריאות".