אחיו של וולא רובין חלאילה, החשוד ברציחתה וחטיפתה של ספיר נחום ז"ל,שוחרר הבוקר (חמישי) למעצר בית בערבות, תחת השגחת אחותו. המשטרה הסכימה לבקשת עורך דינו לשחררו בעקבות מצבו הרפואי, שכן מדובר בחולה דיאליזה. במסגרת תנאי שחרורו נאסר עליו ליצור קשר עם שאר בני המשפחה, כולל אביו. ביום ראשון יובא החשוד ברצח לדיון בהארכת מעצר נוספת. המשטרה מתכוונת לבקש את הארכת מעצרו ב-12 ימים. 

מוקדם יותר השבוע נרשמה התקדמות משמעותית נרשמה בחקירת הרצח. יתר הפרטים עדיין אסורים בפרסום, שכן צו איסור פרסום הוטל על חקירת הפרשה. שלשום הוארך מעצרו של חלאילה בחמישה ימים נוספים. נציג המשטרה בדיון טען כי הראיות נגד החשוד התחזקו, ו"זועקות לשמיים".

במהלך הדיון טען הסנגור: "לפני בית המשפט עומד אדם שמכחיש הכחשה מוחלטת את מה שמיוחס לו. הוא עבר בדיקת פוליגרף ונחקר באזהרה. לצערי, היחידה החוקרת שבויה בתוך קונספציה שהחשוד הזה קשור לרצח. הוא יצא ביום האירוע מהעיר עכו לבד, ולא עם אחרים".

בהחלטתה להאריך את מעצרו כתבה השופטת כי "קיים יסוד סביר ברמה גבוהה שהחשוד מעורב בעבירות המיוחסות לו, קיים חומר חקירה הבוחן את האירוע מזוויות שונות, חומר חקירה המתבסס על אמצעי חקירה שונים ויש במכלול שלו ובצירופו יחד כדי לבסס יסוד חזק לחשד כנגד החשוד". אך הוסיפה כי אינה מתעלמת מהגרסאות שמסר החשוד ועמדת סניגורו, אולם לדבריה, "לא מצאתי שיש בהן כדי להפחית מעוצמת החשד כנגד החשוד, אלא אף בחלקן כדי להעצימו לאור אי התאמה ליתר חומרי החקירה".

כזכור, ספיר נחום ז"ל נעדרה מאז תחילת החודש, והחיפושים אחריה נערכו במשך ימים ארוכים, עד למציאת גופתה לפני שבוע. חלאילה אשר נחשב כאמור לחשוד המרכזי ברציחתה, היה בעבר בן זוגה ולהם שני ילדים משותפים. דווח כי הייתה קיימת ביניהם מחלוקת בנוגע לתשלום דמי המזונות לאחר שנפרדו.