בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע היום (חמישי) את קצין המשטרה, סנ"צ ניסו גואטה, בשני מקרים של תקיפה במהלך מחאת בלפור באוגוסט 2020.

על פי כתב האישום, ב-22 באוגוסט,  התקיימה תהלוכת מפגינים, אשר לא אושרה קודם לכן על ידי המשטרה, מגשר המיתרים אשר בכניסה לעיר ועד לרחוב בלפור. במהלך התהלוכה, הגיעו חלק מהמפגינים אשר השתתפו בה לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. הכוח המשטרתי, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם. אותה עת עמד על הכביש סנ"צ גואטה יחד עם כוחות משטרה נוספים.

בשלב מסוים פנה אחד המפגינים והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגינים בשתי ידיו בפניו, פעמיים. במהלך הדיפתו השנייה, אחד המפגינים, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הפנים של גואטה והחל להימלט מהמקום. גואטה החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לרדוף אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו. בסיוע של שוטרים נוספים, הצליח גואטה לבצע את מעצרו של המפגין. 

בתגובה, הדף גואטה בחוזקה את המפגין בשתי ידיו בפניו, פעמיים. במהלך ההדיפה השניה, מפגין אחר, הסיט את מסכת הפנים של גואטה ונמלט. גואטה החל לדרוף אחר אותו מפגין, במטרה לעצרו. בסיוע של שוטרים נוספים הצליח גואטה לעצור מפגין, כאשר כל בעת צעקו לעברם המפגינים קריאות שונות, שפכו לכיוונם מים והפריעו למעצר. 

עוד נכתב בכתב האישום כי לאחר מעצר זה, הובל אותו מפגין למעצר כאשר השוטרים אוחזים בידיו וברגליו. במקום היה גואטה וכן צלם עיתונות  אשר תעד את ההפגנה. במהלך ליווי המפגין העצור, הדף גואטה את הצלם בחלק גופו העליון והיכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו מכשיר קשר. כתוצאה מכך משקפיו של הצלם נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

סנ''צ ניסן גואטה (צילום: אבשלום ששוני)
סנ''צ ניסן גואטה (צילום: אבשלום ששוני)

בהכרעת הדין בבית המשפט, קבעה השופטת כי "אין חולק ואף זאת כפי שנאמר לעיל כי ההפגנה אותו ערב היתה רבת משתתפים עד מאוד, משתרעת על פני שטח גדול, ורבו בה העימותים והחיכוכים של המפגינים עם שוטרי משטרת ישראל. אכן נתגלו גם מקרים של אלימות מילולית ופיזית שהופעלה כלפי שוטרים על ידי יחידם מסויימים".

"אין בכל אלה ובאווירה הקשה שנוצרה במקום כדי להוות, לכשעצמה, עילה להתנהגותו של הנאשם כפי שביקשה ההגנה לעשות. התנהגותו כלפי שני המתלוננים נבחנה ביחס להתנהגותם הם כלפיו וכלפי השוטרים ולא ביחס להתנהגותם של אחרים. על כן ומשהוכח כי הנאשם נקט אלימות כלפי שני המתלוננים כפי שפורט לעיל, אני מרשיעה אותו בשתי עבירות של תקיפה, לפי סעיף 379 לחוק העונשין", הוסיפה.