אלפי נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית הודיעו היום (שלישי) כי ישבתו ביום חמישי הקרוב משעה 16:00 ועד לבוקר יום שישי. זאת, לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמות בנושא שכרם עם שרת התחבורה מרב מיכאלי

השביתה צפויה להתקיים בשעות השיא בזמן שמאות אלפי ישראליים חוזרים לביתם וכן חיילי צה"ל חוזרים לביתם לחופשת סופ"ש, על כן צפויים פקקים תנועה קשים ביותר. כאשר מדובר בשביתה אחת מתוך רבות אשר צפויה להתקיים לאחר הסרת צוווי המניעה לשביתות על ידי בית הדין הארצי לעבודה.

להלן רשימת הערים השובתות בהן לא ינתנו שירותי תחבורה ציבורית: ירושלים, נתניה, אשדוד, פתח תקווה, ראש העין, יבנה, בני ברק, גן יבנה, באר שבע, אריאל, מועצה אזורית שומרון, בית שמש, וכן נתב"ג. 

מחאת נהגי האוטובוס (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית)
מחאת נהגי האוטובוס (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית)

ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה: "אנחנו פונים לשרת התחבורה: ראינו איך אתם יודעים להעביר עשרות מליונים בלילה אחד לצורכי תקציב מפלגות, אבל הנהגים צריכים לזעוק כדי לקבל תנאי מחיה מינימליים? יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. אנחנו לא יוצאים לחופשת בחירות – אנחנו יום יום סובלים ומסכנים את עצמנו ואת ציבור הנוסעים על עוד השרה לא מתערבת".

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים  נמסר כי: "שרת התחבורה פשוט מצפצפת על הנהגים, ובלי צופר.  המצב כיום הוא ש"40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהטיקטוק ותראה בני אדם".