משטרת ישראל חווה בשנה האחרונה נטישה המונית של שוטרים, שהובילה את מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לנקוט בצעד חריג ולבטל שימועים לשוטרים שהיו מועמדים לעזוב את המשטרה. הבוקר (שני) שוחח עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, עם יואב מינץ בתוכניתו קפאין ברדיו צפון 104.5FM והסביר למה יש נטישה ומה המשמעות שלה.

"את הלמה היה צריך לשאול מזמן. הנתונים קשים. תוך פחות משנה אנחנו נמצא קרוב ל-1000 שוטרים בחוץ, שזו מסה אדירה וזה רק קצה קרחון", הזהיר פישלר. "זה לא ש-1000 קופאיות עוזבות ולוקח שבוע להחזיר לעבודה. להכשיר שוטר כזה, בלש, איש מודיעין, לוקח זמן. לכוח אדם צריך מנהל וצריך להיות הוגנים עם השוטרים שנותנים את הנשמה שלהם 24/7. השוטרים הם כמו פרה הולנדית שנותנת חלב בלי סוף. יש להם שישי-שבת, בריחה מבית סוהר, מצעדי גאווה ועבודה יומיומית".

"קח את תחנת נתניה, שלוש ניידות לכל העיר, בסוף לא נשאר חלב לפרה", הדגים פישלר את המשבר. "לא רואים את הבית, לא מגדלים את הילדים, עובדים סביב השעון, מוקפצים מהרגע להרגע בכל משימה, גם במשמר הגבול, ואנחנו רוצים שהם יצליחו להחזיק כלכלית? כמו שהמורים קמים והולכים גם השוטרים הטובים והמסכנים הולכים ואני לא בא אליהם בטענות".

אז למי זה לא מובן? מי לא רוצה לשמוע?
"צריך לשים דברים על השולחן, אני צועק את זה שנים ולא רוצים לשמוע. לא יכול להיות שיש בתחנות או במרחבים תתי ניצבים שמרוויחים פי 10 או פי 8 או פי 5 מהשוטרים. יש יותר מנהלים משוטרים. יש סגני מפקדי תחנות, סגני מפקדי מרחבים, ואקח אותך למטה הארצי תראה את הבזבוז בכוח האדם. על כל שלושה שוטרים בניידת יש 300 מנהלים שמקבלים משכורת 30 אלף, 40 אלף או 50 אלף עם רכב צמוד. המבנה הארגוני של המשטרה הוא מנדטורי".

לאן הולך מכאן כל המשבר הזה?
"אם משטרת ישראל לא תראה אבא ואמא, רוצה לומר, שר לביטחון פנים, שר אוצר, ראש ממשלה שמחזקים ונותנים תקציבים, ובאמת מבינים שאנחנו צריכים משטרה, אז אנחנו נהיה יתומים, בלי משטרה. לא נקבל ביטחון, לא נקבל אבטחה, לא נקבל פתרון מי פורץ לנו הביתה ומי גונב לנו את הרכב. אם לא יבינו שהמשטרה היא שלנו ואנחנו חייבים משטרה, אנחנו בברוך! העברית פשוטה? ברוך!".