התקיפה בקופ"ח בבאר יעקב: ד"ר אידית וייסבוך, הרופאה שהותקפה על ידי מטופל באלימות קשה ואושפזה בבית החולים, סיפרה הבוקר (שני) בוועדת הבריאות על התחושות הקשות: "התאכזבתי מאוד שהתוקף לא הואשם בניסיון רצח - הוא הלם בראשי בפטיש פעם אחר פעם עד ששמעו את זעקתי".

"התחלתי לצרוח ולא שמעו אותי מתוך החדר, הצלחתי איכשהו להשתחרר ועובדת ניקיון לחצה על לחצן מצוקה וכך הרופאים ידעו לבוא ולעזור. שום דבר לא מצדיק אלימות ולא משנה האם המטופל צודק או לא", אמרה  במהלך הדיון שעסק באלימות נגד צוותי רפואה. 

כזכור, הרופאה נפצעה כשהותקפה בקופת החולים על ידי המטופל. יעקב חבא, התוקף, תושב העיר בשנות השלושים לחייו, התנהג בצורה פרועה ואף תקף אותה בראשה באמצעות פטיש מברזל. 

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד חבא, בגין חבלה בכוונה מחמירה. לנאשם מיוחסות עבירות של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין.

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד עדי ערד, עולה כי בשנים האחרונות אובחן הנאשם כמי שפיתח תסמיני התמכרות לריטלין. במהלך תקופה זו, בשל התמכרותו, נמנעו הרופאים המטפלים ממספר קופות חולים בהן היה הנאשם חבר, מלספק לו מרשמים לריטלין. הם עשו כן אף לבקשתו, נוכח רצונו לדבריו, להיגמל מריטלין. למרות האמור פעל חבא לשם השגת ריטלין בדרכים שונות. בשל הצלחתו לעשות כן, כעס על מנהלת המרפאה בבאר יעקב ד"ר א.ו, שלשיטתו הייתה אמורה למנוע ממנו להשיגם.