עונת הקיץ והחום הכבד הביאו עמם גם מכת יתושים. "כשאני יוצא עם הכלבה לטייל, אני פוגש את היתושים וחוזר עם עקיצות", סיפר איתי מהשרון. "זו מכה והתחושה היא שהרשויות צריכות לעשות יותר ולהגביר את ההדברה נגד היתושים. גם חום עם לחות גבוהה וגם יתושים זה יותר מדי".

המשרד להגנת הסביבה יצא בקמפיין להעלאת המודעות למניעת מפגעי יתושים ודרכי ההתגוננות מפני העקיצות. "עם עליית הטמפרטורות והימים החמים מופיעים גם יתושים", ציינו במשרד והמליצו כפעולת מנע לייבש מקורות מים עומדים, שעלולים להוות מוקד ליתושים. "ריסוס קוטל רק יתושים בוגרים ולא את זחלי היתושים, הממשיכים להתפתח במים עומדים. רק ייבוש מים עומדים מונע התרבות יתושים".

עם זאת, במשרד להגנת הסביבה הבהירו שכאשר מתקבלות תלונות על מפגעי יתושים מהמרחב הציבורי הן מופנות לרשויות שבתחומן המטרד כדי שיטפלו בו.

אתי רפאלוביץ, מנהלת שירותי הסיעוד של הכללית במחוז דרום, המליצה על שורת דרכי מניעה וטיפול במקרים של עקיצות יתושים: "עקיצת היתוש (או יותר נכון היתושה) מטרידה, מגרדת, גורמת לאי־שקט אצל התינוק ויכולה אף לגרום להעברת גורמי מחלה ולהתפתחות זיהומים משניים", היא הסבירה. "תחושת הגרד המופיעה לאחר העקיצה היא למעשה התגובה האלרגית הנגרמת כתוצאה מהחדרת החלבון המצוי בארס היתוש. ילדים נוטים לפתח תגובה מקומית חזקה יותר ולכן מומלץ להגן עליהם ככל האפשר מעקיצות אלו".

לדבריה, ההגנה הטובה ביותר היא באמצעות כילה סביב עגלת התינוק (מומלץ להתקין רשתות גם בפתחי הבית).ישנם גם תכשירים לדחיית יתושים, המותרים למריחה על עור התינוק (על פי הוראות היצרן), אך ישנה עדיפות למריחת תכשירים ייעודיים על גבי הבגד או העגלה.

"אם התינוק כבר נעקץ, הטיפול בתגובה האלרגית לעקיצת היתוש יכול להיעשות על ידי מגוון תכשירים הנמצאים למכירה בבתי המרקחת בהתייעצות עם הרוקח", היא הוסיפה. "במקרים של עקיצות מרובות ניתן להשתמש גם בתרופות אנטי־היסטמיניות דרך הפה הניתנות בהמלצת הרופא המטפל".

לדברי ד"ר מיקי שטיין, מומחה ברפואת ילדים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה, היתושים יכולים לעקוץ רק בעור החשוף לכן האזורים ה"מועדפים" הנם פנים, ידיים ורגליים.

"לאחר העקיצה הטיפול הנו מקומי. ישנן תרופות שונות להקלת העקצוץ וכמובן 'תרופות סבתא' (מריחת אלכוהול, דבש וחומץ). צריך לפנות לרופא אם למרות הטיפול המקומי במשך מספר ימים הנגע מתרחב, נעשה רגיש וכואב או מפריש מוגלה. אם יש נפיחות ובצקת בעפעפיים צריך לפנות מיד לבדיקה".