בתחילת השבוע הבא צפויה רשות החשמל להחליט על גובה העלאת התעריפים. על פי נוסחת העדכון, לנוכח התייקרות העלויות ומחיר הפחם, העלייה אמורה להיות בגובה של כ־18% - אולם ההערכות הן שיוחלט על העלאה מתונה יותר בשיעור של כ־10%. השבוע פורסם ב"מעריב" כי לאור העובדה שבשנתיים־שלוש הקרובות השימוש בפחם בתחנות הכוח ייפסק לחלוטין, הוחלט בעקבות התערבותו של שר האוצר אביגדור ליברמן לפרוש את ההתייקרויות לתקופה זו. בכך יקוזז התעריף המעודכן עם החיסכון שייווצר בזכות הפסקה מוחלטת של השימוש בפחם בתחנות הכוח. עד אז, נקבע, חברת החשמל תספוג את עלויות המימון.

עוד פורסם כי עקרונית ניתן היה אף למתן את ההתייקרות לשיעור נמוך מ־5%, אולם גורמי המקצוע התנגדו לכך, שכן מהלך כזה היה מערער לחלוטין את נוסחת ההתייקרות ופוגע בצורה לא מידתית בחברת החשמל. גם כך היא תיאלץ לממן את ההתייקרות בתקופת ביניים זו דרך גיוסי הון.במקביל, ולאחר ההחלטות על התייקרות הדלק, המים ומוצרי החלב, החל מהיום מחיר הביצים שבפיקוח יעלה בשיעור של כ־6.5%.

בעקבות ההתייקרות, מחיר אריזה של 12 ביצים בגודל L יעלה מ־11.3 שקלים ל־12.05 שקלים. מחיר מפוקח של חבילת 12 ביצים בגודל M יעלה מ־10.4 שקלים ל־11 שקלים. במשרד החקלאות הבהירו כי העלאת המחיר, לראשונה מאז ינואר 2019, מהווה חלק מההסכמות עם מגדלי המטילות, הכוללות הורדה של כ־50% מהמכס המוטל על יבוא ביצים והעברתם של כ־380 מיליוני שקלים למגדלי הביצים לצורך שדרוג הלולים, אשר אמורים להיות ללא כלובים עד שנת 2037.

העלאת מחיר הביצים בפיקוח מגיעה בעקבות ההתייקרויות במחירי הגרעינים בעולם ובמחירי התערובות המשמשות תרנגולות מטילות. זאת, על רקע המלחמה באוקראינה. על פי ההערכות, צפויות בקרוב התייקרויות נוספות בענף המזון. בתוך כך, פעילים במחאת הדיור תלו אתמול בובות על גשר מחלף בית ינאי בכביש 2, ומעליהן שלטים שבהם נכתב, בין היתר: "משבר הדיור – מצב חירום בינלאומי".

“המיצג בכביש החוף מראה את מה שאנשים מרגישים – ייאוש, תסכול, כעס. אין לנו סיכוי לקנות פה דירה. כולנו סובלים מהמשבר הזה. חייבים לטפל בזה עכשיו, צריך להגיד את האמת – נמאס לנו, נגמר לנו הזמן, מגיע לנו מקום לחיות בו”, ציינו המוחים.