יו"ר תנועת נחלה כיום ומזכ"לית גוש אמונים לשעבר, דניאלה וייס, הגיבה הבוקר (ראשון) לטור של קלמן ליבסקינד בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. בראשית השיחה, המגישים שאלו כי "השתמשו נגדך בשבועות האחרונים במילה בוגדת?", ווייס השיבה: "כן, בכל מיני הזדמנויות. אני קוראת בעיתונים, פוגשת אנשים, ולא נעים בלשון המעטה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

איך עוד קראו לך?
"העלו תמונה שלי עם כאפייה, אנשים הפנו גב. זה לא נעים". 

חבורה קיצונית במחנה הביביסטי החליטה לשרוף את המחנה הלאומי על יושביו | קלמן ליבסקינד

איך את מסבירה את זה?
"האמת היא שאני לא בזה, הנכדים שלי מתעסקים בנושא ואני חושבת שיש בעיה. להתיישבות ביהודה ושומרון יש קווים אידיאולוגים מסוימים של המשך התיישבות. אנחנו מדברים עכשיו על הקמה של יישובים חדשים בעוד שבועיים, וחלק מהליכוד רואה בזה קביעה חזקה מדי". 

את מקבלת את דברי ליבסקינד, על זה שלחלק מתומכי נתניהו פחות אכפת מההישג ההתיישבותי. 
"זה נכון. אמרתי לעצמי 'וואו', קלמן ליבסקינד תיאר את מה שרציתי בעצמי להסביר. יש כאן נקודה שהלחץ של העולם נגד המשך ההתיישבות וההתפתחות שלה, בדגש על יהודה ושומרון... זה נושא קשה מאוד מבחינת העולם, ולכן היה מופעל גם לחץ כבד מאוד על נתניהו ובנט. אני יודעת את זה מהמקורות הכי גבוהים. באים אנחנו המתיישבים ואומרים שאנחנו לא מוותרים, מפעילים לחץ אל מול הלחץ העולמי. כאשר נוצר פתח קטנטן בזמן בנט להקים יישוב קטן, אביתר, אז נוצר מצב שעלולה להיות נקודה חיובית עבור הצד שנגד הליכוד. נוצר כאן מעגל קסמים". 

בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "אין גבול לנתפולי נפתלי המתפתל". צילום: ערוץ הכנסת

בהמשך הראיון, המגישים שאלו את וייס האם הרגישה בזמן אמת "שהאינטרסים של הגרעין הקשה של תומכי נתניהו לפגוע בבנט חזקים מאינטרס ההתיישבות", והיא השיבה: "כן, הרגשתי את זה בזמן אמת. דיברתי עם נתניהו באופן אישי וביקשתי ממנו לבוא ולהתייצב, ולשים את עצמו במקום שמבחינה ציונית הוא המקום החשוב ביותר". 

אז איפה הוא?
"הוא לא בא". 

למה לא?
"אני חושבת שהוא כל הזמן, לצערי הרב, נתון לאובססיה הזו שאם העולם מתנגד להקמת יישובים חדשים ולהתפרסות ההתיישבות, אז הליכוד לא יכול ללכת ראש בראש עם ארה"ב". 

נתניהו פחד?
"זו השקפה מדינית". 

היא נשאלה מהו "גודלה של הקבוצה שקלמן מכנה 'קיצונית'", והשיבה: "לא נראה לי שהם כל כך הרבה, אבל זה משפיע על האווירה. הנקודה החשובה היא מה לגבי הפנים קדימה. הכניעה ללחצים כשמדובר בהקמת יישובים חדשים". לדבריה, "אם הדברים האלה לא יובהרו עכשיו לפני הבחירות ולא תהיה התנהלות ברורה אידאולוגית בעד הקמת יישובים חדשים, בעד שיבת המשפחות לאביתר וביטול חוק ההתיישבות ביו"ש - אז הליכוד לא יזכה בבחירות".