הטור שפרסם בסוף השבוע האחרון עיתונאי מעריב קלמן ליבסקינד ממשיך לעורר סערה משני הקצוות הפוליטיים. אראל סג"ל והמגיש האורח יריב אופנהיימר התייחסו הבוקר (ראשון) לנושא בפתח תוכניתם ב-103FM. בראשית השיחה, סג"ל אמר: "אני וקלמן היינו חברים טובים מאוד, אני עדיין אוהב אותו וכו', אבל אנחנו לא באותם קשרים, ואני עדיין מחבב ואוהב אותו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אופנהיימר תהה האם "יש משהו נכון במאמר?", וסג"ל השיב: "ברור שיש משהו נכון ברמת הדציבלים של השיח הציבורי, מכל הכיוונים, מכל הצדדים - הרבה יותר בוטה, הרבה יותר חד, הרבה יותר חריף,. אלא מה? אני חושב שעדיין הרוב בתוך הצד הלגיטימי. עניתי אתמול בטוויטר לגבי הביקורת וכו', ובסופו של הציוץ, אני גם אמרתי שאני מושיט יד כי אני מבין שהמצב הזה למחנה שלנו הוא רע מאוד".

הוא המשיך והסביר: "אתם יושבים מהצד, אוכלים פופוקורן, שמחים, רואים את הימין נקרע בתוכו בין כמה אגפים. יש פה גם שאלה - מה חשוב לי, מה לא חשוב לי, אילו ערכים יותר משמעותיים עבורי וכו'. תראה, אמרתי את דעתי, אני לא רוצה לשפוך עוד חמצן על המדורה הזאת כי אני באמת חרד, אני מסתכל על העתיד. בסוף אנחנו מחנה אחד, בסוף המשותף רב על המחלוקת".

לדבריו, אחרי השנה הזאת, די ברור שהניסיון הזה של ממשלת אחדות ימין-שמאל כשל, זה לא עובד, זו לא באמת ממשלת אחדות. "ממשלת אחדות, אני מניח שתהיה אולי אחרי הבחירות, לשם גם לפיד מכוון. גם הוא יודע שכדי להישאר בשלטון, גם אם ברוטציה, הוא יצטרך ממשלת אחדות. אין פה סרט אחר. הוא לא ילך לממשלה קטנה אחרי הבחירות", הוסיף.

אופנהיימר הגיב לו: "יש בעיה של ענייניות, הרבה פעמים אתם באים אלינו השמאלנים ואומרים - 'אין לכם אג'נדה שמאלנית - אתם רק לא ביבי'. אז קלמן אומר לכם את אותו הדבר. גם אם הממשלה הזאת בראשות בנט, עם מרצ בפנים, הייתה מספחת את כל השטחים, הייתם צועקים שהוא נוכל וגנב והכול והייתם יוצאים נגדה", וסג"ל השיב: "אידאולוגיה של הימין, מבחינתי, היא לא רק שאלה של שטח - כן או לא. ובעניין התפיסתי, לבוא ולומר שכל עניינו של הימין זה יהודה ושומרון או לא יהודה ושומרון זו טעות. אני כן מוכן לעשות חשבון נפש עם המחנה שלי ואנחנו עושים את זה כל הזמן. אתה יודע איפה אין חשבון נפש? אצלכם. המחנה שלכם, זנחתם את כל הדגלים".

נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אופנהיימר הוסיף: "תפתח עיתון 'הארץ', אתה תראה שם יותר מאמרים נגד מרצ והשמאל מאשר נגד נתניהו. והמחנה שלי, אם יש לו בעיה, זה יותר מדי הלקאה עצמית, מה שהרבה פעמים לא מאפשר לו בכלל להתרומם לשום מקום, ושום מחילה וסליחה על טעויות בתום לב. אבל אני רוצה להגיד משהו על קלמן. יש ביני לבין קלמן תהום אידאולוגית, ועדיין יש כללי משחק שקלמן אומר, 'אתם לא משחקים בכללי המשחק ואתם שורפים את המועדון', ואני אומר, 'בוקר טוב קלמן', ואני אומר לשרקי, 'בוקר טוב שרקי', ואני אומר לכם, 'התעוררתם, יפה מאוד', כי כשמכונת הרעל של נתניהו פעלה נגד השמאל ונגד הערבים, והיא עדיין פועלת - מציגים אותנו כתומכי טרור, זו מכונת רעל שמשחירה את הצד השני והופכת אותו לבוגד מבית וכשזה נעשה כלפינו - אתם ישבתם בשקט, וכשזה נעשה כלפיכם, פתאום אתם מתעוררים וכותבים טור".

סג"ל השיב לו: "קודם כל, בהפגנות נגד נתניהו בבלפור הייתה הצפה של ג'ורה של התת מודע של שנאה רעילה, עם דברים שנאמרו שם, שמעולם לא נאמרו על מנהיגים פוליטיים. די כבר עם ההיתממות, המחנה שלכם עבר כל גבול בשפה ובמחאה שלו - למרות שאני מקבל את זה, כי זו מחאה דמוקרטית ומותר להגיד את הדברים, גם אם הם כואבים ושורטים לי בלב - וצעקו לביבי בוגד. אני יכול להשמיע לך".