במשך שנים הפזורה הבדואית בנגב והכפרים הבלתי מוכרים שנמצאים בתהליך הסדרה לא זכו באופן מסודר לחגוג חגים במרחב הציבורי, כאשר לרוב הם נחגגים בחיק המשפחה ובתפילות.

לראשונה, ביוזמת מכון ריפמן והרשות לפיתוח של התיישבות הבדואים בנגב ובשיתוף המועצות השכנות רמת הנגב ונווה מדבר (הכוללת מספר יישובים בלתי מוכרים), נחגג שלשום הפנינג גדול לילדים ולכל המשפחה בחאן נווה מדבר.


השכנים היהודים המתגוררים ביישובים הסמוכים לא פספסו את האירוע - והגיעו לברך את השכנים הבדואים לרגל החג. מתקנים מתנפחים, סדנאות יצירה, מופעי קוסמות וכיבוד מכל טוב, ברוח מנהגי החג, היו חלק מהאירוע.

חג הקורבן הוא המקבילה המוסלמית לסיפור עקדת יצחק היהודי, והוא מצוין בסדרה של מסורות ייחודיות. אורלי ישראלוביץ מקיבוץ רביבים הגיעה לברך את החוגגים, יחד עם ילדיה, וסיפרה: "באנו כי חשוב להיות יחד ולטפח שכנות טובה".


יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, ציין: "אני גאה לקדם גם את הטוב בנגב, ויש הרבה". חגי רזניק, ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר, אמר באירוע: "נמשיך לקדם את האוכלוסייה הבדואית בנגב - בדואים ויהודים בכל התחומים: חינוך, תרבות וכלכלה".
יובל בגנו