סגן גונדר האני אבו-ריש, סגן מפקד בית סוהר עופר, שטבע אתמול למוות לאחר שהציל את בתו, הובא היום (שלישי) למנוחות בכפר ירכא, בנוכחות אלפי אנשים. כמקובל בקרב העדה הדרוזית, ארונו הפתוח של אבו-ריש הונח בלב אולם הנשים, כשמאות הנשים האבלות לבושות שחור ועוטות כאפיה דרוזית צחורה חצי שקופה בכו, קוננו ושרו שירי אבלות. באולם בית העם הסמוך עמדו הגברים האבלים וקיבלו את פני המנחמים.

בין היתר, השתתפו בהלוויתו השר לביטחון פנים, עומר בר לב, נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שיח מואפק טריף. השר בר-לב פנה במהלך דברים שנשא לבתו של אבו-ריש שניצלה: "דימא היקרה, חשוב לי לפנות אליך באופן אישי ברגעים הכל כך מייסרים הללו. אבא הציל אתמול את חייך, ושילם על כך בחייו שלו. הוא פעל בגבורה שקשה לתאר במילים".

עוד הוא הוסיף כי אבו-ריש היה "קצין מצטיין שעוד נועד לגדולות, והיה דגם לחיקוי עבור חבריו וחברותיו לשירות. שגריר של שירות בתי הסוהר, שגריר של העדה הדרוזית, וסמל נפלא לחיים של כולנו כאן, ביחד".

בתו בת ה-17 של אבו-ריש, סיפרה היום על שאירע אתמול: "כשטבעתי לא יכולתי לראות כלום. הוא לא חשב פעמיים ובא להציל אותי, פתחתי את העיניים שלי רק לשנייה אחת, ובשנייה הזו ראיתי אותו עם חיוך, וידעתי שהחיים שלי ניצלו. את החיוך הזה אני תמיד אזכור".

לאחר שהציל את בתו מטביעה בחוף בצת בכפר ראש הנקרה, צוות מד"א פינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך כדי שהם מבצעים בו פעולות החייאה, אך מאוחר יותר נקבע מותו. הילדה לא נזקקה לטיפול רפואי. אבו ריש, היה בן 49 במותו, אב לשישה ילדים וכאמור סגן מפקד כלא עופר.

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, ספדה לאבו-ריש: "קיבלתי בצער רב את הבשורות על מותו הפתאומי והנורא של קצין שירות בתי הסוהר, סגן גונדר האני אבו-ריש. האני, קצין בכיר וסגן מפקד בית הסוהר הביטחוני עופר, בן העדה הדרוזית וסמל למופת למקצועיות ולמסירות. איש שמלאכת חייו נטועה בתרומה אדירה לביטחון מדינת ישראל".