ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, סיפק אמנם קבלת פנים מרשימה בהשתתפות ראש הממשלה יאיר לפיד והנשיא יצחק הרצוג, אך עם זאת, סיפק לא מעט רגעים מביכים. 

בעת שהנשיא  האמריקאי הגיע לפגוש את שרי הממשלה, נתפסו בעדשת המצלמה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, כאשר שניהם מנסים להתמודד עם החום הכבד בצהרי היום בנתב"ג, בעודם מחכים להגעת הנשיא. שר הביטחון הרגיש צמא תחת החום הכבש, והתעקש לפתוח בקבוק מים בעזרת פיו:

במקביל, יו"ר האופוזיציה נתניהו החליט שלא להמתין יחד עם שאר השרים למנהיג העולם החופשי תחת השמש הקופחת ובחר לשבת תחת סככה מוצלת: 

מוקדם יותר, אירע אירוע מביך נוסף בקבלת הפנים. במהלך הטקס, הגיע ביידן אל היציע בו היו ישובים שרי הממשלה ולצידם גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. נתניהו לחץ את ידו של ביידן ארוכות, ואף נראה היה כי הנשיא האמריקאי לוחש דבר מה לעברו. האירוע, ככל הטקס, הועבר בשידור חי ורבים מיהרו לציין את לחיצת היד יוצאת הדופן בין ביידן ונתניהו. 

עם זאת, לאחר התמונה הקבוצתית של ביידן ושרי הממשלה, פנה ביידן אל השרים ושוחח איתם, אך לא הפנה את מבטו לעברו של נתניהו שעמד בסמוך ולא הושיט לו יד.

ג'ו ביידן בישראל (צילום: צילום מסך לע''מ)
ג'ו ביידן בישראל (צילום: צילום מסך לע''מ)

עם זאת, מזווית שונה, יש הטוענים כי הנשיא האמריקאי "נטש את לפיד והרצוג" ורץ ללחוץ ידיים עם נתניהו.

לאחר האירוע, בליכוד מיהרו להפיץ עקיצה כלפי ויס, אשר ציינה כי למרות היכרות של שנים, ביידן לא הפנה את מבטו לנתניהו ולא לחץ את ידו. באולפן מיהרו כמובן לתקן אותה, אך זה לא מנע ממפלגת נתניהו לפרסם תיעוד ערוך של לחיצת היד ומעליו הקלטה של דבריה, תחת הכותרת "שירות לציבור מטעם המציאות". 

אירוע מבדר נוסף, התרחש רחוק מנתב"ג. לפני הראיון המיוחד של ג'ו ביידן לחדשות 12, הנשיא האמריקאי הפתיע, ופצח בשירה לכבוד יום הולדתה של יונית לוי. 

ג'ו ביידן מפתיע את יונית לוי בשירת יום הולדת שמח