באפריל 2019 נעצרה נעמה יששכר, צעירה ישראלית, בשדה התעופה ברוסיה לאחר שבין חפציה אותרה שקית המכילה סמים. לאחר 10 חודשים במעצר, שוחררה יששכר בחזרה לישראל וכעת, שלוש שנים לאחר המקרה, היא התראיינה הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשת NBC האמריקאית ושיחזרה לראשונה את החוויה במעצר הרוסי: "הבנתי שהמצב גרוע, פשוט לא הבנתי עד כמה".

הראיון נערך בצל פרשה חדשה המסעירה את ארצות הברית, בה שחקנית הכדורסל המקצוענית בריטני גרינר הודתה כי נכנסה לרוסיה עם סמים וכעת עומדת בפני עונש מאסר אשר יכול להגיע עד לכ-10 שנים.

בדומה לגרינר, יששכר הגיעה לרוסיה מבלי להבחין שהסמים אצלה בכבודה. "זה לא היה בכוונה", סיפרה נעמה ומיד הוסיפה כי "לא היה שום שלב שבו ידעתי שהסמים אצלי בתיק". 

ב-2019 נשפטה הצעירה הישראלית לשבע שנות מאסר, לאחר שנמצאו ברשותה 7 גרמים של מריחואנה, אך בעקבות חנינה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחררה בינואר 2020 בחזרה לישראל.

יששכר סיפרה איך בכלא הרוסי נאלצה ללמד את עצמה רוסית, בתא שחלקה לצד 40 נשים נוספות וממנו הורשתה לצאת רק למשך שעה אחת מדי יום. כמו כן, הישראלית שיתפה בראיון כיצד לא קיבלה נייר טואלט, שמפו ומוצרי היגיינה בסיסיים במעצר ונאלצה להסתמך על אמה שתעביר לה את הדברים.

לאחר מכן היא שיתפה כיצד בכלל נקלעה לסיטואציה: "משכו אותי לחדר צדדי, הבנתי שהמצב גרוע אבל לא הבנתי עד כמה, זו כנראה אחת המדינות הכי גרועות להיתקע בהן במצב הזה".

עוד היא סיפרה כי "לא היה מתורגמן בחדר ולא הבנתי מה קורה מסביבי כי אני לא דוברת רוסית. הייתי מבולבלת. אחרי שהסמים התגלו, אמרו לי להישאר בשדה התעופה".

יששכר נאלצה לחכות 20 שעות בשדה, מה שאיפשר לה ליצור קשר עם שגרירות ישראל ברוסיה. במקביל, אמא של נעמה עלתה על טיסה בעצמה לרוסיה, וחזרה משם רק לאחר 10 חודשים, לצד נעמה.