צביקה יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM על ביקורו של ביידן במזה"ת, והתייחס לדברי הנשיא האמריקאי בנושא איראן: "האיראנים לא יוצאים מגדרם לנוכח האיומים שהם שומעים מישראל, על כך שדיפלומטיה לא תספיק ושיש רצון לתקיפה. האיראנים בונים על אסטרטגיה שדווקא הוכיחה את עצמה - 'תעודת הביטוח של המערב'. ביידן רץ להסכם שטוב לאיראנים". 

יחזקאלי הוסיף: "הכדור בידיים של האיראנים ובשבוע הבא פוטין מגיע אליהם - הם מוכרים לפוטין מל"טים, והכל בשביל להרגיז את ארצות-הברית. אגב, האיראנים הם גם אלו שיקבעו האם יהיה הסכם או לא, והם רוצים הסכם אז הם ילכו עם ביידן". לדבריו, האיומים האלה לא מפחידים את האיראנים והם הוכיחו - לאורך כמעט שני עשורים של איומים - שלפצצה שלהם הם הגיעו והתקרבו יותר ויותר.  

לשאלה של משעל, האם כשיחזקאלי אומר שהאיראנים ילכו להסכם עם ביידן הכוונה היא שהדבר כבר מתגבש וכמעט סגור, ענה הפרשן בחיוב:

"בוודאי. אני מדי יום שישי סוקר לך את ההתקדמות בשיחות. החיוכים של ביידן זה נחמד, אבל הידיד הכי טוב של ישראל, אם הוא היה רוצה לדאוג לה, הוא היה יודע כמה ההסכם הזה עם איראן מסוכן לה. במהלך השנה האחרונה עולים אליו לרגל ראשי המודיעין כדי להראות לו מסמכים מודיעיניים, שהאיראנים משטים בו, והוא מסרב להאמין. הסיפור פה יהיה מתי איראן תחליט להגיד כן לאמריקנים. יש ציר עוקף של השיחות בקטאר, יש את השיחות בווינה. השליח של ביידן למשא ומתן מתרפס בפניהם, ונותן להם תחושה כל הזמן שהנה הסנקציות מוסרות, והכול יהיה בסדר, וזו הבעיה", הדגיש. 

בכל הנוגע לרצונות של האיראנים מביידן, ענה יחזקאלי שהם רוצים את מקסימום הכסף, ומקסימום הלגיטימציה ביום שאחרי שהם יחתמו על ההסכם: "מינימום פיקוח, ומקסימום יכולת להערים על העולם. שמעתי אתמול את הנאומים של ביידן ושל ראש הממשלה לפיד ובמקום לדבר על מה שהיה בהם, בואו נדבר על מה לא היה בנאומים האלה - לא היה את הטרור שהאיראנים מפעילים בסוריה דרך נאסראללה, ואת כל הסיפור של הטילים הבליסטחים, את כל הסיפור של העשרת האורניום, הם פשוט לא מעלים את זה".

עוד ציין יחזקאלי ש"פה ביידן וויתר וישראל תעמוד לבדה בהקשר הזה. אז נכון, הטיסות למזרח יתקצרו דרך סעודיה, אבל עוד משהו יתקצר והוא אורך הרוח והזמן שניתן לנו עד שאיראן תגיע לפצצה, ועם זה ישראל תצטרך להתמודד לבדה".

לשאלה האם איננו מאמין שההבטחה של הנשיא שהם לא יתנו לאיראנים להגיע לפצצה גרעינית, ואם לא תהיה ברירה אמריקה כן תצא למצבע צבאי, השיב הפרשן כי אמריקה לא מעוניינת באופציה צבאית.

"כל העניין של האמריקאים להיכנס להסכם זה כדי לייצר את האופציה הצבאית, הבעיה היא שהם כל כך להוטים לזה, ולא משאירים את האופציה על השולחן. המחלוקת בין ישראל לאמריקאים זה מתי לשים את האקדח על השולחן, והאמריקאים לא רוצים לשים את האקדח על השולחן. האמריקאים מאמינים ב-% 100 דיפלומטיה וב־% 0 כוח".