ראש הממשלה יאיר לפיד הנחה היום (שישי) לבחון את כל האפשרויות למציאת פתרון לעליית מחירי הלחם המפוקח, החל מהרחבת הפיקוח על הלחם ועד שיפוי המאפיות. נבחנות גם אפשרויות לחקיקת בזק שתעצור את התהליך.

בתוך כך, לפיד שוחח עם היועצת המשפטית לממשלה, ועדכן אותה על הצעדים המתוכננים, לקראת דיון דחוף של כל הגורמים המעורבים ביום ראשון הקרוב.

לאחר ההנחיה, פנתה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, לרשתות המזון רמי לוי, שופרסל, ויקטורי ויוחננוף כדי לעכב זמנית את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים. הרשתות הסכימו לבקשתה וזאת למרות החלטת ועדת המחירים באוצר לעדכון שצפוי החל מיום ראשון הקרוב.

בנוסף, שוחחה השרה עם נציגי המאפיות הגדולות ובכוונתה להמשיך ולקיים איתם דיאלוג, במטרה למצוא פתרון ממשלתי כמענה לעליית מחירי יצור הלחם המפוקח, מבלי לפגוע בצרכנים.

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס למהלך: "״אני מקווה ומייחל שההחלטה המבורכת של רשתות המזון לעכב את עליית מחירי הלחם המפוקח, תגרום לממשלה המנותקת להבין שבזמן שקופת המדינה מתפוצצת מעודפים, היא חייבת לתת פתרונות וכמה שיותר מהר, לבלימת יוקר המחייה. ובכך לסייע למאות אלפי משפחות בישראל שבקושי גומרות את החודש״.