הותר לפרסום: רס"ר ברק משולם ז"ל הוא השוטר שנרצח הלילה (בין שבת לראשון) ברעננה בעת מילוי תפקידו, על ידי תושב רמאללה שפרץ מחסום משטרתי ברכב גנוב. 

ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים.

בשנת 2015 קיבל תעודת הוקרה מיוחדת מסגן ניצב בדימוס, פרץ רצון, לאחר שביצע מעצר של שודד בנק בעת שהיה בחופשה. משולם ז"ל שמע רעשים סמוך לבנק באזור מרכז כפר סבא, חתר למגע, וביצע את המעצר.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע ומסר: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב".

חשד לרצח שוטר בשרון (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח שוטר בשרון (צילום: דוברות המשטרה)

"זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו", הוסיף.

שבתאי ספד למשולם ז"ל: "ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו".

"בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה. בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר", סיכם. 

זירת הרצח בשרון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בשרון (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס גם הוא לאירוע הקשה: "הלילה קיבלנו עדות כואבת נוספת למיקומם המרכזי של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל בחזית המאבק בפשיעה ובטרור, ובסיכון הגדול שמלווה את פעילותם בכל משימה אליה הם נשלחים ובכל מקום בו הם מוצבים".

"רס"ר ברק משולם זכרו לברכה נפל במילוי תפקידו כאשר חצץ בגופו בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחים ואזרחיות. כמו חבריו וחברותיו במשטרת ישראל, ברק בחר להקדיש את חייו להגנה על ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל, ועשה זאת יום ולילה במסירות ובמחויבות אין קץ. כך גם במשימתו האחרונה, ממנה לא שב. אני מחבק את משפחתו של ברק - רעייתו, ילדיו, הוריו ואחיו - ומשתתף באבלה הכבד", הוסיף.