ועדת השרים לענייני החברה הערבית, אישרה היום (שני) את הצעתה של השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, לחיזוק כלכלי ושיפור איכות חייהם של התושבים בג'סר א-זרקא. במסגרת ההחלטה אושרה תוכנית בעלות של 200 מיליון שקלים לקידום היישוב. ההחלטה מגיעה על רקע שיתוף הפעולה בין מפלגת רע"מ למשרדי הממשלה לקידום תוכנית החומש לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית.

במסגרת תוכנית החומש לצמצום הפערים בחברה הערבית, היישוב שסובל משיעורי עוני ופשע מהגבוהים בארץ, יקבל סיוע מיוחד בהתמודדות עם האתגרים הרבים הניצבים בפניו, באמצעות תכנית רב-שנתית לפיתוח הרשות המקומית, להשגת שיפור משמעותי באיכות חייהם של התושבים וטיפול בנתוני הרשות בשורה ארוכה של תחומים, לרבות תעסוקה, חינוך, רווחה, בריאות ותיירות.

התוכנית תכלול שורה של מענים לאתגרים איתם מתמודד היישוב בכל תחומי החיים. בין תחומים בה עוסקת התוכנית, ניתן למצוא את פיתוח כפר הדייגים, בינוי ושיפוץ כיתות לימוד, תוכנית מקיפה בתחום הבריאות, שיפור שירות התחבורה הציבורית בתוך היישוב ולמרכזי תעסוקה, תגבור מערך הרווחה, הרחבת תוכניות למניעת אלימות ורישות היישוב במצלמות. כמו כן, גם הקמת מערך שיטור עירוני, פיתוח ושדרוג תשתיות ועוד.

דיון הוועדה למיגור האלימות בחברה הערבית. צילום: ערוץ הכנסת

ההחלטה שאושרה ע"י הממשלה מוערכת כאמור בשווי של כ-200 מיליון שקלים, והיא מהווה חלק מרכזי בתוכנית החומש "תקאדום", אותה קידמו מפלגת רע"מ והשרה לשוויון חברתי עם הקמת הממשלה. השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, מסרה בתגובה לאישור התוכנית: "ההחלטה שאנחנו מביאים לאישור הממשלה היא החלטה חשובה מאוד שמהווה ציון דרך משמעותי בתהליך שעשינו בשנה האחרונה, לצורך שיפור החיים בג'סר א-זרקא. היא מכילה מענים בתחומים שונים, מרווחה, דרך תעסוקת נשים ועד מאבק באלימות והפשיעה. אני גאה מאוד להיות חלק מממשלה שדואגת לתת שירות לכלל אזרחי המדינה".

בתגובה להחלטה, פנה ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לבטלה: "עצרי את שוחד הבחירות שהועבר היום לג'יסר א-זרקא". עוד הוא הוסיף בפנייתו כי "מדובר בשוחד בחירות ברף הגבוה ביותר. כולם מבינים שהמוטבת העיקרית בסיפור הזה היא רע"מ. זו למעשה מפלגה, שממשלת המעבר הזו חפצה ביקרה, ומעוניינת לרשום על שמה הישגים כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב בוחריה, ואולי אף למנוע ממנה להתרסק מתחת לאחוז החסימה".