עוד טלטלה במשטרה: ברקע גל ההתפטרויות של קצינים ושוטרים, היום (שני) נודע כי מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, החליט להתפטר מהשירות בארגון. ניצב לביא, שנחשב כאחד הקצינים המשמעותיים והאיכותיים של משטרת ישראל, הודיע על כך למפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי.

ניצב לביא החליט לפרוש ככל הנראה בעקבות אסון מירון, לאחר שבינו לבין המפכ"ל התגלעו לא מעט חילוקי דעות בנוגע להתנהלות במירון ולאחריות על האסון. ניצב לביא אינו הניצב הראשון שמתפטר מהמשטרה בעידן במפכ"לות של שבתאי, כאשר קדמו לו אלון אריה ואלון עשור. בתוך כך, מפכ"ל המשטרה הודה לו על שרותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. כמפקד מחוז צפון, פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדגש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד.

במכתב ששלח למפכ"ל ולשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, כתב כי "כמפקד המחוז הצפוני, פיקדתי על אירועי ל"ג בעומר בהר מירון, בו אירע האסון הכבד שגבה את חייהם של 45 אנשים. מיד לאחר האסון אמרתי כי אני, כמפקד האירוע, נושא באחריות. כוונתי היה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות. מדובר בתחושה אישית, תחושת אחריות הנובעת מהתפקיד".

"בשנה החולפת המחוז הצפוי פעל בתחומים רבים, בדגש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד. המחוז הצפוני כיום חזק ומוכן להתמודד עם האתגרים שלפניו. לפני מספר שבועות פיקדתי על חגיגות ל"ג בעומר בהר מירון, והשלמתי את התחקירים הקשורים באירוע זה. הפיקוד על אירוע זה היווה עבורי ועבור המחוז הצפוני, מעין סגירת מעגל, מעין השלמה סמלית של המשימות שנטלתי על עצמי".

ניצב לביא הוסיף כי "הגעתי למסקנה כי זו העת לסיים את תפקידי כמקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל. הקדשתי את כל חיי לשירות מדינת ישראל. יש לנו משטרה מצוינת ואני גאה להשתייך אליה. לכן, אני מבקש לסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל".

דובר פורום משפחות אסון מירון, ישראל דיסקינד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "התפטרות ממ"ז צפון שמעון לביא היא קריאת השכמה לכל האחראים לאסון מירון: קחו אחריות! המפכ"ל שבתאי, העסקן אלי פריינד, יו"ר המרכז הארצי לג'ובים במקומות הקדושים יוסי שווינגר, וכל שאר מחלטרי אסון מירון - לכו הביתה!".