פיגוע דקירה במרכז ירושלים: גבר בן 41 נפצע היום (שלישי) באורח בינוני בפיגוע דקירה בתוך אוטובוס בשדרות גולדה מאיר בירושלים, המחבל נוטרל בידי אזרח. כוחות משטרה הוזעקו למקום ופתחו בחקירת האירוע.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל, פלסטיני תושב יו״ש בשנות ה-40 לחייו, נסע באוטובוס ולפתע החל לדקור את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג. נהג האוטובוס בלם ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים. אזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה להפסיק את מעשיו ואזרח נוסף שנקלע למקום, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

"המחבל התקרב אליי, לא היססתי ויריתי": המנטרל בפיגוע בירושלים מספר על הרגעים הדרמטיים

התחממות בדרום? ירי בוצע לעבר נתיב העשרה, צה"ל תקף בתגובה ברצועת עזה

במקביל, חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לנדקר טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מפצעי דקירה.

מפקד מרחב ציון תנ״צ קובי יעקובי על פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות מד"א)

הפרמדיקים של מד"א איתי שמעונוב ונתנאל ליפשיץ סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב".

כאמור, הפצוע פונה ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק עם מספר פצעי דקירות בפלג גוף עליון כשמצבו בינוני, מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו. 

מפקד מחוז ירושלים במשטרה מסר על האירוע: ״מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים. התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות מד''א)

בתוך כך, דובר חמאס חאזם קאסם התייחס לפיגוע הדקירה ואמר: "תגובה טבעית לפשעי הכיבוש הציוני נגד המקומות הקדושים". קאסם הוסיף כי "מעשה ההתנגדות הזה מאשר שוב את הכישלון של הניסיונות לעצור את ההסלמה בגדה המערבית ובירושלים. המהפכה הזו והמאבק יסלים כדי להגן את המקומות הקדושים לנו".

ראש הממשלה יאיר לפיד, מסר בעקבות האירוע: "אני מבקש למסור החלמה מהירה לפצוע שנפגע בארוע הדקירה בירושלים. אני מברך את צלם Ynet שנקלע לזירה ופעל בנחישות בכדי לנטרל את המחבל ומנע פגיעה באנשים נוספים. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ולפגוע בשגרת חיינו. נבוא בחשבון עם  כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פיגוע כואב ואכזרי בירושלים. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצוע ומחזק את האזרח שפעל במהירות ובנחישות ונטרל את המחבל. מדובר בפיגוע נתעב שפצע נהג אוטובוס תמים שנתן שירות לאזרחי ישראל. חוסנה של ישראל הוא חזק ונמשיך לפעול בכדי למנוע ולסכל פיגועים שפוגעים בשגרת היומיום שלנו".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית, מסר בעקבות הפיגוע: "התחבורה הציבורית בכלל והאוטובוסים בפרט הם סמל שלטון ולכן הנהגים והנוסעים מותקפים. משרד התחבורה חייב לאמץ במהירות הבזק את התוכנית לצמצום האלימות והטרור שהוכנה ע"י ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית שהייתה יכולה למנוע את הפציעה של הנהג באירוע הנפשע. רק כך נהגי האוטובוסים יהיו מוגנים לחלוטין".