הפיגוע בירושלים: מחבל דקר אתמול נוסע באוטובוס באמצעות מברג, ונורה על ידי אזרח שהיה במקום. הנדקר פונה לבית החולים שערי צדק עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. אהרון בוימל, שכן של הפצוע, הגיע לשוחח על האירוע עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ברדיו 103FM.

"הוא פצוע, הוא יצא מחדר ניתוח, היה בהתאוששות. בדקירה הוא נפגע בריאות. שאבו לו מים מהריאות. הוא עם מלא שברים בגוף, כאבים חזקים", אמר בוימל והוסיף מה שהפצוע סיפר לו: "הוא מספר שהוא ישב באוטובוס, כמה כיסאות לפני הסוף עם אוזניות ושמע שיעור תורה. תוך כדי שהוא ישב, הוא פתאום הרגיש דקירה מאחורה".

"המחבל התקרב אליי, לא היססתי ויריתי": האזרח שניטרל את המחבל משחזר

"המחבל תקף אותו מהגב?", שאלו מגישי התכנית. "מהגב, כן. הוא הסתובב וראה אותו. ישבתי יחד עם אשתו בחדר התאוששות והוא פשוט בכה ואמר שמעל 5 דקות עד 7 דקות, הוא הלך לבד מכות רצח עם המחבל, אף אחד לא עזר לו. השברים שיש לו (למחבל) זה מהמכות שהוא הלך איתו", סיפר השכן.

עוד הוא הוסיף כי "הוא נלחם על החיים שלו, הוא אמר: 'אני הולך להרוג את המחבל הזה. הוא לא יהרוג אותי'. המחבל שבר לו את היד, והוא שבר לו בחזרה. הוא פשוט בכה ולא מבין למה אף אחד לא ניגש. הוא הרגיש פחד מוות ושאם הוא לא הולך להילחם עד טיפת הדם האחרונה שלו, הוא פשוט לא ייצא חי, ובסוף הוא הצליח - הוא נתן לו כזאת מכה חזקה לתוך הפרצוף, ואז המחבל נבהל והתחיל לרדת, ואז גם הוא עצמו התחיל לרדת".

זירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

"כלומר, המחבל ברח ממנו בסופו של דבר?", שאלו המגישים. "פשוט ברח", הוא ענה. עוד ציין כי זה היה נס שהיה לו כוח לרדת מהאוטובוס. "ואז הוא מספר שתוך כדי שהוא יורד, המחבל עוד הפעם מנסה להכניס לו את המברג, ואז הוא מספר שהוא ראה מישהו שזרק עליו (על המחבל) אבן, והאנשים התחילו לצעוק, והוא שמע כמה יריות שירו, ומאז הוא כבר היה מעורפל והוא לא זוכר", אמר.

"ספר קצת על השיחות איתו, יש לו ילדים. אשתו הגיעה אליו", שאלו המגישים לסיכום השיחה. "הוא עלה לארץ לפני 15 שנה ממנצ'סטר", הוא ציין, "אשתו היא תושבת גבעת זאב. אנשים מאוד טובים שלא עושים רע לאף בן אדם".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm