תנועת נחלה החלה היום (רביעי) במבצע להקמת נקודות התיישבות חדשות ביהודה ושומרון. שר הביטחון בני גנץ, שעודכן בפרטי התוכנית, הוציא הנחיה להעביר מסר ברור לאזרחים הישראלים שבכוונתם לקחת חלק בתוכנית, כי מדובר בפעילות שאינה חוקית אשר גורמי הביטחון הונחו להיערך למניעתה ולטיפול בה.

ראש מועצת בית אל תקף את גנץ: "אכיפה בררנית היא פשע"

מייסדת וראש תנועת נחלה, דניאלה וייס, שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה למבצע: "אני נמצאת באזור ברקן, על גבעה שעליה אנחנו מקימים היום יישוב חדש. איתי מאות תבני נוער והרבה מאוד משפחות עם הרבה ילדים, ציבור עצום ורב, ובע"ה תרשמו לפניכם - היום נולד עוד יישוב בשומרון, תרשמו את התאריך".

"זה ניסיון אמיתי להקים שלושה ישובים. מי כמוך יודע, ככה התחלנו את אלון מורה, את עופרה, את מעלה אדומים, כפר אדומים. בהתחלה זו אמירה, היא מתרגמת למעשה. האקט הוא חוקי, מה שלא חוקי זה למסור את האדמה ששייכת לעם לידי האויב. לא יעשו את זה באנגליה, רוסיה. כל מה שאנחנו עושים כמתנחלים, עם כל האוסלו וכל ההסכמים לא מסרו אדמה, תודה לאל. היה גירוש מגוש קטיף, בע"ה נחזור לשם, זו הייתה שגיאה גדולה ואני חושבת שהיום כולם מודים. בע"ה לא יימסרו", הוסיפה.

לדבריה, "מה שאנחנו עושים היום זה המשך התהליך הציוני, הבריא, המקובל והמצליח, כאשר יצאתי לדרך היום עם האוהל והציוד אמרתי שזה כמו לפני 50 שנה. השומרון היה נקרא הרי חושך והנה יצאנו לדרך עם שקי שינה, אוהלים, מהאוהל צמח צריף, מהצריף צמח קרוואן וממנו בית".

בסיום, העריכה וויס כי הם ישארו בשטח. "יש כאן כל כך הרבה משפחות עם ילדים, שלכל אחת מהמשפחות האלה יהיו תמונות באלבום המשפחתי של היום הראשון של היישוב שקם בכ"א בתמוז, אין לי ספק בדבר הזה. יכול להיות שתהיה הפוגה ואחר כך נבוא שוב עם עוד משפחות. אתמול קיבלנו תרומה גדולה מאוד למימון מבנים ליישוב חדש, באמת לא האמנתי עם כל האמונה שיש לי שנצליח ככה לצלוח אותו. בפעם הבאה נבוא גם עם מבנים, זה יהיה גדול, משמעותי. אנחנו עכשיו בתחילה של תקופה חדשה, נמאס לנו מהשתלטות הערבים על אדמות המדינה, אנחנו רואים שהפקחים לא מצליחים להשתלט. היום בנו בית חדש מתחת לאף של המועצה בקרית ארבע. הפיקוח זה לא מספיק, צריך להקים יישובים ולשלוט במרחב. יש לנו היום 22 גרעיני התיישבות של תנועת נחלה". 

מבצע הקמת יישובים ביו''ש (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
מבצע הקמת יישובים ביו''ש (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

"לא תהיה אביתר שנייה"

בתגובה לדבריה, אמר סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "אני נמצא כרגע בשותפות עם אנשי ימין שתומכים בשלטון החוק. מגילת העצמאות אמרה לא רק נקים את מדינת היהודים אלא גם נעשה אותה דמוקרטית ושומרת חוק. מה ששמענו כרגע זו קריאה לפורענות, אני מניח שכוחות הביטחון יעצרו את התעלול הזה".

"הייתה תקלה לפני שנה בחסות שומר חומות ועלו לאביתר, לא תהיה אביתר שנייה ביולי 2022. "תהיה ממשלה מתפקדת, תחליט, אנחנו נשמור על החוק. אנחנו שוללים את המהלך הזה קודם כל כי הוא פריעת חוק, הוא התגרות בשלטון החוק ובריבונות של ממשלת ישראל בשטחים שהיא שולטת בהם. מסיתה שוטרים וחיילים למשימות שאינן קשורות לביטחון ישיר, והיא גורמת לפילוג וסכסוך בתוך העם. את המהלך הזה אנחנו נעצור", הוסיף.

על הלבנת הבנייה ביישובים הערביים אמר שוסטר: "אנחנו במשרד הביטחון כריבון ביהודה ושומרון אנחנו מנסים כמיטב הבנתנו לתת אפשרויות גם ליהודים וגם לפלסטינים בשטחי C, לתת מענה במקום שאפשר להכשיר את ההתיישבות. אנחנו עושים את זה באופן מדוד, חכם, ממש לא רק לפלסטינים, גם לישראלים. אבל בין זה לבין האפשרות, ההצטדקות הזו, דמעות התנין על כך שאנחנו לכאורה".

בהמשך, התייחס למצב הביטחוני ואמר: "מבקש לתת לצה"ל וכוחות הביטחון להתמקד באיומים הרציניים בגזרות השונות. אני חי ליד רצעת עזה, בגלל תהליך מדיני ובגלל שאין מדי פעם יש שם התרפסות ואנחנו ערוכים. אני מאוד מקווה שלבנון לא תסבול מההתגרויות של החיזבאללה שסה"כ מרוסן למעלה מעשור וחצי, ואני מקווה שככה ימשך. אנחנו נמשיך להתארגן לקראת האיום המשמעותי ממזרח. יש עבודה לצה"ל, תניחו לו לעשות את מה שצריך לעשות".

"אני לא מכיר מהלך להזיז את אסדת כריש, אנחנו נמצאים במקום שאנחנו רוצים, במים הטריטוריאליים הכלכליים שלנו. אנחנו נשמח מאוד לראות את האסדה המקבילה, את הפיתוח הכלכלי המקביל עבור מדינת לבנון האומללה. אנחנו מציעים עוד הפעם, תנו לנו להיות שכנים טובים ואנחנו נדע לעשות את זה, תוקיעו מתוכם את חיזבאללה, את הגרורה האיראנית הזאת", הוסיף.

אלון שוסטר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אלון שוסטר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כמו כן, התייחס סגן שר הביטחון למינוי הרמטכ"ל ואמר: "שר הביטחון נמצא בארה"ב בסדרה של פגישות אבל הוא ישוחח עם הגורמים הרלוונטיים, הוא אמר שהוא ידבר גם עם ראש הממשלה ואני חושב שזה חשוב. שבועות בודדים אני מניח שנסיים את התהליך".

בסיום, אמר שוסטר על מצב המנדטים של כחול לבן ותקווה חדשה אחרי האיחוד כי "בסקרים אפשר לשחק מכל הכיוונים, אני רוצה להסתכל על המהלך העיקרי - לייצר גוש משמעותי מספיק, דו ספרתי, שמהווה אלטרנטיבה. אנחנו בראשות בני גנץ נהיה אלטרנטיבה ראויה יותר, עשינו מהלך חשוב לשמירה ואי בזבוז של קולות במחנה שלנו. כפטריוטים אנחנו ממצבים את עצמנו בחזית של הימין הממלכתי, הימין שקצה נפשו בתעלולים של נתניהו ואני מאוד מקווה שנצליח לשכנע כמה עשרות אלפי מצביעים שאנחנו פטריוטים ושוחרי טוב, ראוי לתת לקואליציה הקיימת בתוספות להמשיך להנהיג את המדינה ביציבות ראויה".