רחל ונתן מלר, החשודים בהפעלת הווילה בכרמי יוסף שבה התרחש האסון במסיבת הבריכה במהלכה נהרג כליל קמחי לאחר שנשאב לבולען שנפער בבריכה, נשלחו למעצר בית למשך חמישה ימים ובתנאים מגבילים והורחקו מהיישוב, כך החליט היום (שישי) בית המשפט השלום בפתח תקווה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של בני הזוג בכשבוע מחשש לשיבוש חקירה, אולם השופטת קיבלה את בקשת עורך דינם, ציון אמיר. לשניים מיוחסות עבירות של גרימת מוות ברשלנות, ניהול עסק ללא רישיון ואיסור הלבנת הון. מחקירת האירוע עולה כי כליל נפל תחילה מהבריכה לעומק של כשלושה מטרים, ומשם נסחף לעומק של 10 מטרים נוספים. 

"יפה מבפנים ומבחוץ, נגעת בהמון": החברים של כליל קמחי שנהרג באסון הבולען מתקשים להאמין

במהלך הדיון אמר החוקר המשטרתי כי "מדובר באירוע קשה וטרגי שבו אדם קיפח את חייו במקום שנוהל ללא היתר. לחשודים יש תרומה גדולה בכך שלא דאגו להשגת היתרים והמצאת רישיון. לחשוד ישנה הרשעה בגין בנייה ללא היתר משנת 1997 והיחידה החוקרת תבדוק אם יש קשר בין ההרשעה הקודמת לאירוע הנ"ל". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בולען נפער בבית פרטי בשפלה (צילום: דוברות המשטרה)
בולען נפער בבית פרטי בשפלה (צילום: דוברות המשטרה)

עו"ד ציון אמיר, המייצג את השניים, אמר בדיון: "רוב הטענות קשורות לגביית עדויות מבני אדם. אנחנו מסכימים על כך שמדובר באירוע חריג מאוד, לא היה אירוע כזה במדינת ישראל מאז הקמתה. הבית נבנה ב 1992 לפני 30 שנים, העסק מתפקד ללא שום תקלה מאז. שניהם עם עבר נקי ללא רבב. יש פה עורכי דין שהם חברי המשפחה שהם ניהלו הכל מול המינהל ומול המועצה האזורית וכן היישוב. איפה רכיב הרשלנות?"

הטוען המשטרתי השיב: "אנחנו סבורים שאם היו הגורמים הרלוונטיים בודקים את המקום אולי היו עולים על תקלה שגרמה לאסון והאירוע היה נמנע. האירוע קרה אתמול אחרי הצהריים".  עוד טען עו"ד אמיר: "מדובר בזוג שהם מלח הארץ, האישה היא אחות בכירה בבית חולים כבר שנים רבות. למה עצרתם אותם? התחננתי אתמול שתשחררו, יש להם בן הלום קרב בבית שהוא לבד".

בתגובה אמר הטוען המשטרתי: "יש מספר מהלכים שצריך לבצע ועולה חשד לשיבוש". השופטת בדיון אמרה: "ש מספר פעולות שצריך לבצע כשהם במעצר וזה יספיק למספר שעות". עו"ד אמיר השיב: "בני הזוג שיתפו פעולה ומסרו גרסה. אני שומע שבית המשפט מתכוון לשחרר למעצר בית . יש לי כבוד גדול למשטרה, אבל חבל שבני הזוג הללו נגררו לבית המשפט ונפלו כמו ארנבות לפלשים של צלמי תקשורת . בית המשפט סבר מטעמים שמורים לשלוח אותם עד יום שני מכרמי יוסף ואת זה אני מבין אבל למה היה צורך לעצור".

השופטת נימקה את החלטתה: "שני החשודים נעצרו אתמול בחשד לגרימת מוות ברשלנות. מדובר באירוע קשה עם תוצאות טראגיות, כאשר במהלך אירוע שהתקיים בבריכה שבחצר ביתם, נפער בולען ובחור צעיר קיפח את חייו. היחידה החוקרת טוענת לרשלנות בשל היעדר היתרים. כמובן שאין בכוונתי לקבוע מסמרות לגבי חומרת החשד נגד מי מהשניים, אם זאת קיים חשד סביר לבנייה ללא היתר . מדובר בבריכה שנבנתה לפני 20 שנים. מדובר בזוג נורמטיבי, בנסיבות אלו אין נשקפת מהם מסוכנות כלשהי. יחד עם זאת שחרורם ללא תנאי יוכל להוביל לשיבוש חלק ממהלכי החקירה".


עו''ד ציון אמיר (צילום: אלון חכמון)
עו''ד ציון אמיר (צילום: אלון חכמון)

עו"ד אמיר אמר בפתח הדיון: "לא ברור מדוע המשטרה מבקשת הארכת מעצר של השניים שאינם בעלי עבר פלילי, אני לא רואה עילה להארכת מעצר למרות הטרגדיה, שכן את הבריכה לא ניתן להעלים, אף אחד לא מתכחש שהאירוע התרחש במקום הזה, ולכן אין יותר חשד למסוכנות".