בלילה שבין שישי לשבת עוד בילתה ליאנה סבנוק בת ה־21 עם חברותיה, ואף העלתה סטורי לרשת החברתית "הזדקנו", בעוד אמה, שהתגרשה מאביה אלכסנדר לפני כשנה, בילתה באותן שעות עם חברים בצפון. אולם, הרגעים השמחים האלו התנפצו בבת אחת, כשבשעות הבוקר, בנסיבות שעדיין נחקרות, עולה החשד כי האב רצח את בתו בדקירות בצווארה, ככל הנראה בעת שישנה, ומיד לאחר מכן נכנס לחדר אחר בדירה והתאבד בדקירות בכל חלקי גופו.

נרצחה בביתה על ידי אביה: ליאנה סבנוק היא הצעירה שנדקרה למוות בבית שמש

"ליאנה היתה ילדה יפהפיה שרק התחילה ללמוד סיעוד, אי אפשר לעכל"

את מראות האימה האלו גילה אחיה הקטין של ליאנה בן ה־17, שנשלח לשם על ידי אמו, אחרי שסיפר לה כי אביו הגיע ככל הנראה לבקר בביתם. לאחר גירושי בני הזוג עברו האם ושני ילדיה להתגורר בבית שמש, בדירה שבה התחוללה הזוועה. אלכסנדר תכנן ככל הנראה מבעוד מועד לפגוע בבני משפחתו, ואחרי היעדרות של חודשים הגיע בשישי האחרון לבית המשפחה, בידיעה שגרושתו לא נמצאת במקום.

גורמים במשטרה ציינו כי לאחר שנודע לבן שהאב הגיע לדירת שבה הם מתגוררים, מיהר לחייג לאמו ולדווח לה על כך. האם נלחצה וביקשה ממנו שייגש למקום, מאחר שחששה כי משהו לא טוב עלול להתרחש. האם ניסתה להשיג את בתה בטלפון הנייד ללא הצלחה, וכשהבן הגיע לדירת המשפחה הוא היה זה שנחשף ראשון לזוועה.

הזירה בה אב ובתו נמצאו ללא רוח חיים בבית שמש (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

האח הצעיר חייג למשטרה והזעיק אותה. "ראיתי בכניסה לדירה טיפות דם, והבנתי שזה עלול להיות הגרוע מכל", הוא סיפר מאוחר יותר לשוטרים. "נכנסתי פנימה וראיתי את שניהם ללא רוח חיים, כל אחד בחדר אחר". פרמדיק מד"א אושרי אדרי סיפר: "כשנכנסנו לדירה, ראינו את הגבר והאישה מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות ומדממות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם".

כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירת הרצח, ובהם גם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן ואנשי מז"פ, שהחלו באיסוף ממצאים וראיות. על גופות השניים נמצאו סימני דקירה רבים, בזירה נמצאו שני הסכינים ששימשו לרציחות, ובמשטרה בודקים עדיין האם קיים סיכוי שבאירועים הללו מעורב חשוד נוסף שרצח את השניים. מדובר ברצח שלישי שאירע בעיר בית שמש מאז ראשית השנה.

רפ"ק קובי תומר, קצין אג"ם של תחנת בית שמש, סיפר: "ב־11:00 בבוקר התקבלה קריאה לדירה בעיר בית שמש בעקבות חשד לרצח. צוותים שהגיעו למקום מצאו שני אנשים דקורים, וביצעו את כל פעולות החקירה הנדרשות. מז"פ עורך בדיקות גם כן, והחקירה נמצאת בראשיתה. מפקד מחוז ירושלים ביצע הערכת מצב, והחשד הוא שמדובר ברצח. אנחנו נמצאים בראשית החקירה".

אלכסנדר סבנוק, החשוד ברצח בתו ליאנה סבנוק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אלכסנדר סבנוק, החשוד ברצח בתו ליאנה סבנוק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שכנים שנזעקו החוצה בשל הסירנות של ניידות המשטרה ומד"א אמרו שהם לא שמעו שום רעש חשוד מהדירה. רבים מהם העדיפו להסתגר בבתים לאחר מכן. "זו משפחה יפה ושקטה. האמא החלה בפעילות ספורטיבית אחרי הגירושים, ונראה היה שהיא חוזרת לעצמה. כולם כאן בהלם", אמרה אחת השכנות.

שכן אחר סיפר כי האם עובדת כספרית, לאחר שלפני למעלה משנה היא התגרשה מבעלה. לדבריו, הוא לא נראה באזור זמן ממושך, עד שאחד מהשכנים זיהה אותו כאשר הגיע לשכונה ביום שישי. "הוא היה לבוש כמו הומלס מזדקן", סיפר השכן והוסיף בעצב על המשפחה: "הם אנשים טובים ומתוקים, לא עשו רע לאף אחד".

שכנה נוספת סיפרה: "ליאנה הייתה ילדה מקסימה ויפה. הם ילדים שקטים. אנחנו גרים בבניין, אבל בבוקר לא שמענו כלום עד שהגיעו מד"א והמשטרה".

חברות של ליאנה, שהגיעו למקום, התקשו לעכל את הבשורה הקשה וחלקן מיררו בבכי. "למה שאבא יהרוג כזו בת נהדרת? הייתה ילדה טובה ויפה, עיניים כחולות, כולה טוב לב. היא רצתה ללמוד רפואה אחרי שסיימה צבא. עד לפני כשנה היה נראה שהכל טוב. האבא היה מגיע למספרה של האמא בעיר, ועשה רושם שהכל טוב ביניהם, אבל מאז שהתגרשו לא ראינו אותו בסביבה", סיפרה מכרה של המשפחה.