תושבים באזורים שונים בצפון הארץ דיווח אמש על עצם בלתי מזוהה שנצפה בשמיים. לפי התיאור, בשמיים נראתה כמעין שרשרת אורות, שנצפתה בין היתר בנהריה במבט מערבה כשהיא חולפת מדרום מזרח לצפון מערב. היום (ראשון) מתברר כי לא מדובר בדרישת שלום מכוכב אחר, אלא ככל הנראה בשרשרת לווינים בשם 'סטארלינק' השייכת לחברת SpaceX של אילון מאסק.

תופעה חריגה: אור גדול ומרהיב בשמיים עורר בהלה - זו הסיבה להופעתו

גדי שבתאי, עד ראייה, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר: "תוך כדי שבהיתי לכיוון הים, פתאום שמתי לב לשורה ארוכה מאוד של אורות בוהקים בשמיים, שהגיעו בערך מכיוון דרום מזרח לכיוון צפון מערב. אותה שורת אורות נעה באיטיות. אמרתי לעצמי שאולי זו אשליה בגלל מזג האוויר, אבל כשהבנתי שמדובר בדבר מאוד לא שגרתי - התקשרתי למשטרה".

"הייתי עדין מאוד בדיווח והוא אפילו היה מלווה קצת בהתנצלויות. השוטרת הקשיבה ואז חזרה על מה שאמרתי מחדש, וגם לה לא היה כל כך ברור מה אני מסביר. הטלפון השני היה כבר לחבר עיתונאי, שאמר לי שקיבל תמונה דומה מרמת הגולן. כך הבנתי שבמקביל אליי, היו עוד אנשים שראו את זה מרחבי הארץ. כשראיתי שתור האורות כבר לא נגמר, הבנתי שזה לא מטוס אלא שמדובר בלוויינים - זה היה מראה מהמם, כמו שרשרת פנינים בשמיים", הוסיף. 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm