רפורמת "דרך שווה" יוצאת לדרך: החל ממחר (שני) יישומוני התשלום בתחבורה הציבורית יעודכנו בכרטיסים החדשים של "דרך שווה", אשר יחשבו עבורכם את המחיר המשתלם ביותר לדרך אותה תכננתם.

השבוע לא תוכלו לנסוע מתל אביב לחיפה ברכבת - כל הפרטים

דרך חכמה: הטכנולוגיות החדשות גרמו למהפכה בחוויית הנוסע

על פי הרפורמה החדשה, שהייתה לאחת מתוכניות הדגל של משרד התחבורה, הנוסעים יוכלו כעת לנסוע בכל דרך בה יחפצו, והיישומון יעשה עבורם את החישוב לכרטיס המשתלם ביותר בסוף החודש.  בין היתר, מנוי "חופשי חודשי ארצי" משתלם במיוחד, המאפשר נסיעות ללא הגבלה בכל הארץ, ב-225 שקלים בלבד; ומנוי "חופשי אזור 1" המאפשר לנסוע עד 40 קילומטרים מחוץ למטרופולינים תל אביב, ירושלים וחיפה, ב-99 שקלים בלבד.

מדי חודש, היישומונים "מוביט", "רב-פס", "פנגו" ו"סלו" (לשעבר סלופארק). יחשבו עבורכם את המינוי המשתלם ביותר על סמך היסטורית הנסיעות שביצע כל נוסע. אפילו הצורך לרכוש מראש כרטיס חופשי יומי או חופשי חודשי - מתייתר.

כמו כן, היישומנים מעודכנים גם בהנחות "הערך הצבור" הנשמרות ואף מורחבות לציבור הזכאים במהפיכת "דרך שווה". למשל, בני ובנות 75 ומעלה – נוסעים חינם, 50% הנחה בכרטיסי מנוי לילדים ונוער, הגדלת הנחת הערך הצבור לזכאי הביטוח הלאומי מ-33% כיום ל-50%. כדי לקבל את ההנחות הייעודיות, יש לבצע רישום לפרופיל המזכה ביישומון. במסגרת ההיערכות ליישום הרפורמה, מ-28 ביולי לא יימכרו עוד חוזים תלת יומיים.

גם באפליקציית "הרב-קו" כל תעריפי הרפורמה יהיו זמינים החל מיום שני הבא- הראשון באוגוסט. באמצעותם יש לרכוש מראש את החוזה (בעוד שהיישומונים מחשבים את החוזה המשתלם בדיעבד). כל המידע על אודות הרפורמה מפורסם באתר "דרך שווה" ובמוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787.