רס"ר ברק משולם ז"ל שנרצח ברעננה בעת מילוי תפקידו על ידי תושב רמאללה שפרץ מחסום משטרתי ברכב גנוב, הובא בשבוע שעבר למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. 

"זהירות, זהירות, זהירות!": כך נשמע רגע הפגיעה בשוטר ברשת הקשר המשטרתית

אלמנתו, אריאלה, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפרה על ברק ז"ל: "הוא היה החוט המקשר של כולנו, בן אדם כובש, אין אחד שהיה עובר לידו ולא היה שם לב אליו. המקרה הזה שבר אותנו כמשפחה, זה קשה מאוד החוסר הזה, עדיין מחכים שהוא אולי יכנס בדלת. אנחנו לא קולטים את האסון הכבד. הבת הגדולה שלנו בת השלוש וחצי כבר מודעות, פסיכולוגית דיברה איתה ובישרה לה את הבשורה המרה".

זעקותיה במהלך לוויתו של ברק עוררו סערה סביב הוראות הפתיחה באש בקרב השוטרים. אריאלה ביקשה לחדד את דבריה: "שיתחילו לתת גב לשוטרים, לא ייתכן שקורה מקרה וישר זה הולך למח"ש. לא ייתכן שלבית המשפט משחרר פושעים אחרי יומיים כאילו כלום לא קרה, כל עבודת המשטרה הולכת לפח. יש היום שוטר שנידון ל־12 שנות מאסר על הריגה בקלות דעת, זה דברים שקיימים. את כולם לוקחים למח"ש, ברגע ששוטר יורה לוקחים אותו למח"ש, גם אם הוא לא הורג, רק יורה. קודם כל השוטר אשם. הם יודעים שאם הם יעשו משהו הם יודעים שמח"ש יבואו אליהם, בשנייה הם יכולים למצוא להם האשמות". 

בהמשך, הדגישה אריאלה כי "במקרה של ברק הוא לא יכל להגן על עצמו. ברק לא היה לו זמן תגובה, הוא נדרס ונרצח במקום. אצל ברק הירי לא היה יכול לעזור, אבל אם גנבי הרכב היו יודעים שזה יכול לקרות הם היו מפחדים מלכתחילה. אין הרתעה, היום שוטר עוצר מישהו בכביש ומתעלמים ממנו. הייתי מפחדת יום יום. במקרה ברק שירת ברעננה, וזו תקופה של הרבה הפגנות שם, הראש שלי לא היה רגוע". 

ברק משולם ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)
ברק משולם ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)

"גם אם הוא היה מגיע למישהו הביתה הוא יכול היה להוציא עליו סכין, אף אחד לא יודע איך זה ייגמר. אני מבינה שכל אירוע ירי זה משהו שצריך לחקור, השאלה איך עושים את זה בלי לפגוע בשוטרים ובאמון השוטרים מול המערכת. אני עטופה בקבוצה של נשים שנשואות לשוטרים, אני צועקת את הצעקה שלהן, אצלי זה כבר מאוחר מדי. אנחנו לגמרי מנסות, זה משהו שאני לוקחת על עצמי להילחם בזה יום יום".

בסיום, התייחסה אריאלה למגמת הנטישה מהמשטרה ואמרה כי "ברק ואני הרבה דיברנו על זה, יותר על עניין השחיקה, על המשמרות וחוסר הגיבוי שכבר היה לו קשה. תמיד זה עבר לו בראש אבל הוא אהב יותר מדי את המשטרה. זה עלה לו בדם. . הוא בא ממשפחה של שוטרים, זה בדם שלו. לצערי אני רואה איך זה ימשיך גם לילדים שלנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm