במשטרה סבורים כי למרות הסטייה החדה של הנהגת בתאונה בבנימין בה נהרג מתן צינמן בן ה-6, לא מדובר בפיגוע טרור. שכן הנטייה היא להעריך שמדובר בעבירת תנועה חמורה שבוצעה על ידי הנהגת, ובשל כך היא גררה תגובה חדה וחוסר שליטה ברכב.

בתוך כך, בוחני תנועה גבו אתמול עדויות מלא מעט נהגים שעברו במקום וחלקם היו עדים לתאונה המזעזעת. מבחינת זירת התאונה ואיסוף הממצאים עולה כי הנהגת הפלסטינית היא אחראית ישירה לגרימת התאונה, אולם לא מתוך היבט לאומני, כי אם בהיבט תעבורתי. 

במשטרה לא ממהרים לצאת בהצהרות עדיין ולפרסם את הממצאים, וזאת לנוכח העובדה שהנהגת הפוגעת מאושפזת בבית החולים במצב קשה, וככל שתחלים יוטחו בפניה החשדות שעלו מהחקירה במטרה לקבל את גרסתה המלאה לקרות התאונה. כמו כן, במשטרה ממעטים בפרטים במטרה שלא לשבש את החקירה ועל מנת שלא "להפקיד" בידי הנהגת מידע שנמצא ברשותם, כולל ראיות המצביעות על אופן קרות התאונה. 

למרות הערכת המשטרה, אמו של הקטין יצאה הבוקר בהצהרה לתקשורת, והעבירה מסר לפיו "לא מדובר בתאונה", וכי מדובר בהתנהלות מכוונת מצד הנהגת. רבקה צינמן אמרה, בעודה מאושפזת בבית החולים, כי מדובר באירוע מכוון. "הרכב ראה אותי והאיץ בזווית חזקה אליי. ניסיתי להתחמק ופשוט נכנסו בנו", אמרה.

לטענתה, מדובר בפיגוע טרור: "הבן הקטן שלי נרצח, רצו לפגוע בי והם פגעו בי". צינמן ביקשה שיפתחו חקירה על הנושא: "זו לא הייתה תאונת דרכים סתמית, הייתי בהכרה מלאה כל הזמן וראיתי בדיוק מה קרה". 

תאונת דרכים בבנימין  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
תאונת דרכים בבנימין (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

כאמור, צינמן בן ה-6 נהרג ושישה נוספים נפצעו בתאונה שאירעה בכביש 60 סמוך לצומת מעלה לבונה בבנימין. ארבעה מהפצועים הנוספים הם בני משפחתו של מתן, תושבי שבות רחל, שתי פלסטניות נפצעו גם כן. בוחני התנועה של המשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות התאונה.