בשל הסתה חמורה: שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הנחתה היום (חמישי) לשלול את רשיונות ההפעלה הקבועים של שישה בתי ספר במזרח ירושלים, וזאת בשל הסתה חמורה שנמצאה בספרי הלימוד בהם הם משתמשים. בין התכנים שנמצאו בספרי הלימוד: האדרת אסירים ומאבקם במדינת ישראל, עלילות על מניעת טיפול מחולים ופגיעה מכוונת בצוותים רפואיים, האשמות באחריות למשבר המים ברשות וטענות קשות על הרג, גירוש וטבח צבאי.

ההסתה בספרי הלימוד הפלסטיניים משקפת: הדרך לפתרון הסכסוך עוד רחוקה
 

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, הגיבה להחלטתה: "הסתה כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל בספרי הלימוד של ילדים בבתי הספר היא תופעה בלתי נסבלת שתטופל בחומרה. מי שבמוסדות הלימוד שלו יימצא הסתה ודברי שטנה ושנאה כנגד מדינת ישראל וסמליה - רישיונו יישלל. הסתה ושנאה - לא בבית ספרנו".

התכנים המסיתים התגלו במהלך מבצע אכיפה שקיים אגף האכיפה במינהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך, בבתי ספר המדוברים. מנהלי בתי הספר זומנו לשימוע, שבסופו הוחלט כאמור בהנחיית שרת החינוך לשלול להם את רישיון ההפעלה הקבוע שלהם, ובמקום זאת ניתן להם רישיון על תנאי לשנה, כדי לתקן את התכנים. רק במידה שהתקנים יתוקנו, יושב אליהם הרישיון הקבוע. 

בין התכנים אשר הופיעו בספרי הלימוד: "האסון הגזעני הגדול ביותר אשר פגע בעם הפלסטיני, אירע בשנת 1948, כאשר כנופיות ציוניות חמושות כבשו 77% מפלסטין וביצעו טבח נגד הפלסטינים, השמידו 531 כפרים פלסטיניים, וגרמו להגירה של מיליון פלסטינים למקומות של פליטים במה שנשאר מפלסטין".