בניין מגורים ברמת גן פונה שבוע שעבר מחשש לקריסתו של המבנה. אוהד, דייר הבניין שפונה, שיתף בשיחה בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM וסיפר על הבעייתי שבו הוא ומשפתחו ניצבים מאז הפינוי בשל חוסר שיתוף הפעולה מצד הביטוח.

"יש המון אנשים שלא מודעים לנושא, שמחפשים דירה חדשה ומגיעים לבניינים שמצבם הרבה יותר גרוע ממצבו של הבניין שבו גרתי", סיפר אוהד בפתח הריאיון, "לכן, חשוב לי להסביר שהבעיה היא לא רק שלנו או של תושבי חולון, אלא של כל מי שגר בדירות כאלה. גם אני הייתי די בטוח שהייתי מכוסה ושיש לי ביטוח, אבל הסוכנים אמרו שאין סיכוי שאקבל פיצוי".

"כל המשפחה בריאה וזה הדבר החשוב, אבל יש פה טראומה שאנו נצטרך להתמודד איתה" הוסיף, "מבחינת הנזק הכלכלי, אני באמת לא יודע להעריך את זה. רק מהמחשבה שאנו נמצאים בבית שאין בו סכו"ם, אני מבין שמדובר בנזק של אלפים. כשחברת הביטוח אומרת שאין באפשרותה לעזור לנו, זה מרגיש לי מגוחך. הרי הביר יכולה להגיד - נכון, לא כללנו את הסעיף הזה, אבל זה לגמרי נכלל בסעיף של רעידות האדמה".

בהמשך, הצטרף לשיחה ליאור רוזנפלד, לשעבר נשיא לשכת סוכני הביטוח, והבהיר כי עם כל הצער לא מדובר במקרה ייחודי לישראל. לדבריו: "אני לא מופתע כי בכל העולם זה לא מכוסה, כי מדובר בבלאי. ללא ספק אלה מקרים מצערים, אבל יכול להיות שיש עדיין תקווה ואור בקצה המנהרה, כי יש הצעת חוק מבורכת שבאה להסדיר את הנושא. היא התמוססה בגלל הבחירות הקרובות, אבל אני מקווה שהיא תעלה שוב בכנסת הבאה - אם תקום ממשלה". 

חברת הכשרת היישוב, המבטחת את משפחתו של אוהד, עדכנה כי הם עדיין בודקים את הנושא ומסרו בתגובה: "תביעתו של המבוטח נפתחה רק ביום 28.7.22. נלמד את הנתונים ומכתב עמדה יועבר למבוטח בהמשך".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM